ویسی، امسال با تیم استقلال خوزستان توانسته عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد و به یکی از شگفتی سازان لیگ برتر تبدیل شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی در انتهای فصل گذشته استقلال خوزستان در پلی آف، تیم مس را شکست داد و به زوردر لیگ برتر ماندنی شد کسی فکرش را نمی کرد، تیم ویسی فصل بعد را اینگونه شروع کند. 
 
 
عبدالله ویسی که به خاطر ظاهرش در ایران به گواردیولا ملقب شده است در فصل اخیر با بکی از ضعیف ترین تیم های لیگ و بازیکنانی جوان و بومی، با 14 امتیاز از هفت مسابقه، هم امتیاز با سپاهان در رده سوم لیگ قرار گرفته است. 
 
 گواردیولای وطنی، سرمربی 44 ساله استقلال خوزستان، مربیگری خود را از فولاد خوزستان شروع کرد و بعد از محمد مایلی کهن به طور موقت سرمربی این تیم شد.

ویسی در 12 مسابقه ای که هدایت فولاد را در دست داشت، عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت و شش برد و پنج مساوی و یک شکست همراه با فولاد کسب کرد اما با وجود عملکرد خوبش، جایش را به نیکوپیچ داد. 
 
وی سپس به عنوان کمک مربی به صبا رفت و پس از مدتی، آنجا هم سرمربی شد، عبدالله ویسی در دومین فصل حضورش در صبا عملکرد خیلی خوبی داشت و آنجا بود که به دلیل شباهت ظاهریش با پپ گواردیولا، به لقب گواردیولا مفتخر شد. 
 
این مربی خوش آوازه سپس به پیکان رفت و بعد از عملکرد نه چندان موفق در این تیم به استقلال خوزستان آمد. در انتهای فصل اولش با استقلال خوزستان به لطف تفاضل گل موفق شد تیم را در لیگ نگه دارد و در دومین فصلش هم‌،‌در پلی آف مس را شکست داد و باز هم در لیگ ماندنی شد، ویسی در حالی فصل سومش را با استقلال خوزستان آغاز کرد که در فصل نقل و انتقالات، تیمش فقط یک بازیکن لیگ برتری جذب کرد و با تکیه بر بازیکنان جوان بیشتر بومی، پا به لیگ پانزدهم گذاشت، در ابتدای فصل تصور می شد که استقلال خوزستان امسال کارش برای ماندن در لیگ برتر سخت باشد ولی ویسی، گواردیولا وار تیمش را راهی  مسابقات کرد و در هفت هفته ابتدایی لیگ، چهار پیروزی و دو تساوی و تنها یک شکست آن هم برابر سپاهان در اصفهان کسب کرده وبا 14 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. 
 
 
گواردیولای ایران امسال مثل همتای اسپانیایی‌اش در بایرن مونیخ و با تیمی که از زمین تا آسمان با تیم همتایش فاصله دارد، فصل را خوب شروع کرده است و باید دید که می تواند به درخشش در لیگ امسال با استقلال خوزستان ادامه دهد یا این جهش موقتی است و در ادامه فصل، به رتبه های پایین تر جدول کشیده خواهد شد؟ 
 
انتهای پیام/ 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار