رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آخرین آمار مصدومان و جان باختگان حادثه منا فردا بعد از نماز ظهر هنگامی که حاجیان عازم مکه می شوند به دست می آید.

اوحدی: آخرین آمار حادثه دیدگان ایرانی فردا مشخص می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید اوحدی گفت:آخرین آمار مصدومان و جان باختگان حادثه منا فردا بعد از نماز ظهر هنگامی که حاجیان عازم مکه می شوند به دست می آید.

وی در ادامه افزود: تا ساعت 17 و 30 دقیقه روز گذشته که امکان دسترسی واحدهای امداد سازمان حج و زیارت در مرکز پزشکی این سازمان وجود داشت 131  نفر جان باخته ایرانی داشتیم که از این تعداد 125 نفر با نام شناسایی شدند و شش نفر نیز مجهول الهویه هستند.

اوحدی با بیان اینکه 85 نفر مجروح در بیمارستان ها بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد 30 نفر در بیمارستان های عربستان و در مکه و طائف و جده و ریاض بستری شدند و 55 نفر نیز در مرکزی پزشکی حج و زیارت بستری هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: دولت عربستان به علت ابعاد بسیار وسیع این فاجعه تأسف بار از ساعت 18 روز گذشته دسترسی همه کشورها را به مرکز درمانی قطع کرد، اما با پیگیری های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت آن ها را قانع کردیم که چهار کمیته تشکیل شود و با هماهنگی نماینده وزارت حج عربستان عازم مراکز درمانی به منظور شناسایی مصدومان شوند.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی عربستان وضعیت خوبی ندارند ،افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور هماهنگی های لازم انجام شده و کمیته ای نیز برای انتقال جان باختگان تشکیل شده است.

اوحدی گفت: اجساد جان باختگان این حادثه در اختیار سازمان حج و زیارت نیست و روز گذشته به سردخانه ها منتقل شدند اما امیدواریم با هماهنگی با شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر تا دوشنبه و یا سه شنبه عملیات انتقال اجساد صورت پذیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اوضاع زائران حاضر در مکه گفت: زائران رمی جمرات را انجام دادند و فردا هم رمی بعدی را هم انجام خواهند داد و ان شاء الله اعمال شان کامل خواهد شد.

وی با بیان اینکه زائران مجروحی که در منی هستند چون نیت بیتوته را انجام دادند رمی را به نیابت شان می شود انجام داد، بیان کرد: برای بقیه زائران هم با هماهنگی روحانیون کاروان ها به گونه ای عمل خواهد شد که مسائل آن ها مدیریت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار