نمایش «دو سه چیز که نمی‌دانی» با تلفیقی از چهار اثر نمایشنامه‌نویسان روی صحنه می‌رود.

آناهیتا قرچه کارگردان نمایش «دو سه چیز که نمی‌دانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در این نمایش گفت: این اثر تلفیقی از آثار نیل سایمون، اوژن یونسکو، هارولد پینتر،‌ ویلیام شکسپیر است که در هر چهار پرده قسمتی از نمایش به هر کدام از اینها اختصاص داده شده است.
 
وی ادامه داد: در بین چهار ژانر یک زنجیره‌ای ارتباط وجود دارد که کل آثار را به هم متصل می‌کند و ما به یک موشکافی در رابطه زن و شوهری در انتها می‌رسیم.
 
قرچه درباره چیدمان نمایش‌ها کنار هم عنوان کرد: چیدمان این زنجیره‌ها کنار یکدیگر دشوار است و نقطه انتقال این پرده‌ها به روابط صحبت‌ها اتفاقات بین آنها می‌پردازد که نمایش با نمایشنامه «هتل پلازا» اثر نیل سایمون شروع می‌شود. دختری که حاضر نیست ازدواج کند و پدر و مادری هم که بین خودشان اختلافاتی وجود دارد. در واقع پرده‌ها هر کدام به نقطه‌ اتفاقات بوجود آمده و بطن آن می‌پردازد.
 
وی با بیان اینکه سبک نمایش‌ انتزاعی است بیان کرد: با توجه به انتزاعی بودن نمایش با لباس و گریم‌هایی انتزاعی بازیگران روی صحنه حاضر می‌شوند که موسیقی و خواندن خواننده بین‌ پرده‌ها به فضاسازی این اثر کمک می‌کند موسیقی که علاوه بر انتزاعی بودن نمایش فضای مدرنی را خلق می‌کند.
 
کارگردان نمایش «دو سه چیزی که نمی‌دانی» در رابطه با وفادار بودن اجرا به نمایشنامه‌ها گفت: تا حد زیادی وفادار بوده‌ایم اما برای اینکه بخواهیم داستان خود را روایت کنیم و آن زنجیره‌ای نمایش را حفظ کنیم دخل و تصرفی انجام داده‌ایم اما به کلیت متن صدمه‌ای نزده‌ایم.
 
وی در راستای انتخاب بازیگران مطرح کرد: از گروه خودم «حاشیه‌ بزرگراه» بازیگران را برای این نمایش با توجه به مناسب بودن با نقششان انتخاب کردم که راضی بوده‌ام.
 
گفتنی است نمایش «دو سه چیز که نمی‌دانی» به کارگردانی آناهیتا قرچه از پنج مهر الی 30 مهر ماه ساعت 18 در تماشاخانه استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.
 
از عوامل این اثر می‌توان به بازیگران: محیا دهقانی، خشایار قرچه، حسام افسری، چیدمان متون: احسان زیور عالم، طراح گریم: عاطفه جعفری، طراح نور: پدرام رضوانی، آهنگساز و نوازندگی: محسن شمس، حمیدرضا عباسی (گروه عبور)، عکاس: علیرضا احمدی، منشی صحنه: مهسا کوچک اشاره کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار