خطیب نماز عید قربان در اهواز با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیم نهایی بر عهده مجلس است و تصمیم مجلس که بدون حب و بغض های جناحی خواهد بود، تصمیم نظام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ خطیب نماز عید قربان در اهواز با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیم نهایی بر عهده مجلس است و تصمیم مجلس که بدون حب و بغض های جناحی خواهد بود، تصمیم نظام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نماز عید قربان که امروز 2 مهرماه در مصلای نماز جمعه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: عید قربان یادآور بندگی و اطاعت دو پیغمبر بزرگ ابراهیم و اسماعیل(ع) از دستورات خداوند متعال است.

وی با بیان این‌که در آیات سوره صافات به ماجرای امتحان الهی حضرت ابراهیم(ع) اشاره شده است، گفت: در این آیات اسماعیل نبی(ع)، صبر خود را نیز به خداوند نسبت می‌دهد که این از نشانه‌های مومنان است.

حسن‌زاده تاکید کرد: عید قربان، عید تسلیم برابر خداوند است و در روایات آمده «اسلام دین تسلیم است.» در آیه 101 سوره یوسف آمده است « پروردگارا تو به من دولت دادی و از تعبیر خواب‌ها به من آموختی، ای پدیدآورنده آسمان‌ها و زمین تنها تو در دنیا و آخرت مولای منی مرا مسلمان بمیران و مرا به شایستگان ملحق فرما» که براساس آن تسلیم شدن برابر خداوند بیان شده؛ تسلیم برابر خداوندی که در عالم تکوین و تشریع حکیم است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: با وجود آن‌که در این دوران متحمل سختی‌های بسیاری شدیم اما خداوند به وعده‌اش عمل کرد؛ خداوند متعال در سوره محمد آیه 7 می‌فرماید

«ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد» و این ایثار برای ما عزت آورد و امروز دوست و دشمن اقرار می‌کنند جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند. دوران دفاع مقدس دوران هشت ساله تمام شدنی نبود، بلکه الهام بخش همه نسل‌هاست.

وی هم‌چنین به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بر رشد علمی به همراه پویایی کشور تاکید داشته‌اند و به نظر ایشان یکی از اهداف دشمنان در فتنه 88 متوقف کردن این رشد علمی بوده است. در این میان باید در استان خوزستان رتبه خود را در این عرصه بالا برده و همگی از نهادها تا مردم یاری رسان باشند.

حسن‌زاده گفت: بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی است؛ تصمیم نهایی بر عهده مجلس است و تصمیم مجلس که بدون حب و بغض‌های جناحی خواهد بود، تصمیم نظام است. اگر برجام در مجلس تصویب شود به معنای آن نیست که آمریکا شیطان بزرگ دست از خباثت برداشته است، بلکه روش خود را تغییر داده است. با رهبری بی‌نظیر ولایت فقیه و باهوشیاری و بصیرت با ایستادگی برابر دنیای استکبار و همراهی مردم، اجازه نفوذ به دشمن داده نخواهد شد. همدلی و همزبانی مورد تاکید مقام معظم رهبری در این عرصه باید رعایت شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برگزاری همایش ولایت همزمان با عید غدیرخم، تصریح کرد: جشن‌های غدیر باید محتوایی باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری باید پیام غدیر مورد تاکید باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.