امام جمعه سیرجان تاکید کرد؛

سوءمدیریت دولت عربستان در حادثه منا

امام جمعه سیرجان گفت: سوءمدیریت دولت عربستان یا عدم توان در برگزاری مراسم حج ابراهیمی علت حادثه منا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت به خانواده‌های حاجیانی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، گفت: شاید جان مسلمانان برای دولت آل‌سعود مهم نباشد.

وی اظهار داشت: دولتی که خط و مشی صهیونیست‌ها را اجرا می‌کند و در یمن مسلمانان را قتل و عام می‌کند در داخل هم مجری برنامه‌های صهیونیست‌هاست و گرنه دولت آل‌سعود باید مدیرانی برنامه‌ریز و قوی در این مراسم بگمارد و بداند وقتی در این ازدحام مسیری بسته می‌شود یک تصمیم‌گیری غلط موجب حادثه می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: حدس ما این است هر چه مسلمانان کشته می‌شوند، دشمنان اسلام شادتر می‌شوند و با حرکات سیاسی و نظامی عربستان در منطقه و کشتار مسلمانان در یمن و بحرین او را مجری برنامه‌های دشمنان اسلام و استکبار و صهیونیست‌ها می‌دانیم.

امام جمعه سیرجان بیان داشت: شاید در انجام مناسک حجم برای آل‌سعود حفظ جان مسلمانان مهم نباشد که بخواهد به خوبی مدیریت کند تا چنین حوادثی اتفاق نیفتد.

وی افزود: اگر مسئولان عربستان حادثه کشته شدن زائران خانه خدا را در منا به گردن دیگران انداخته و یا حادثه ناخواسته می‌دانند، تعلل در کمک به آسیب‌دیدگان و جلوگیری از کمک‌رسانی درمانی جمهوری اسلامی را چه می گویند.

حسینی تصریح کرد: جان مسلمانان برای سردمداران سعود ارزشی ندارد و امید است، مسلمانان جهان بتوانند این بی‌لیاقتی و سوءمدیریت دولت عربستان در خادمی زائران خانه خدا به اثبات برسانند و در مجامع بین‌المللی تایید کنند و امروز ما هم براساس فرمان رهبری نظام اسلامی عزا داریم.

خطیب جمعه سیرجان با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: یادآوری دفاع مقدس تمرین همه دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی است که امروز نظام اسلامی و ملت ایران به آن افتخار می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر نبود خون شهدای ما در حراست از میهن و اسلام، جهان به این همه اقتدار از ملت ایران نمی‌رسید و جنگ نشان داد که ما هر تجاوزگر را با هر قدرتی نابود می‌کنیم و امروز هم عقب‌نشینی دشمنان استکباری با همه توطئه‌ها مرهون پیروز ما در هشت سال دفاع مقدس هست.

حسینی با تبریک هفته ولایت و عید غدیر و ولادت امام هادی(ع) از مردم خواست تا همانند همیشه در همه مراسم حضوری گسترده داشته باشند و ادامه داد: این حضورها توانست هم انقلاب را پیروز و هم نگهداری کند و در مکتب ما حضورها اتحاد و همبستگی برای دشمن‌شناسی است و تا به حال دشمن نتوانسته این حضور را بگیرد و هرجا حضور بوده جبهه استکبار ضعیف شده است.

امام جمعه سیرجان به بازگشایی مدارس و آغاز فصل تعلیم و تعلم پرداخت و گفت: باید والدین و اولیا مدارس بر تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان توجه ویژه داشته باشند و تهذیب، تحصیل و ورزش در کنار تربیت دینی فردای آنان را روشن کند و برای پیروزی بر تهاجم فرهنگی کار و تلاش در مسیر ارزش‌ها بیشتر شود.

وی به مناسبت‌های مختلف از جمله شکست حصر آبادان به فرمان امام خمینی (ره)، روز فرماندهان دفاع مقدس، روز ناشنوایان؛ روز سالمندان و روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اشاره کرد.

حسینی با اشاره به روز سالمندان گفت: در اسلام آن قدر کانون خانواده گرم و صمیمی است که پدران و مادران و بزرگ‌ترها جایگاه محبت و احترام مضاعف در جامعه و خاصه در خانواده دارند و نیازی به خانه سالمندان نیست و فرزندان علاقه‌مند به کمک برای بزرگ‌ترها و والدین هستند.

امام جمعه سیرجان با محکوم کردن تهاجم رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی سکوت شیوخ عرب را نیز در این جنایت محکوم کرد و در خطبه اول به راه‌ها و روش‌های سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در زندگی اسلامی وجود مردان و زنانی همچون حضرت علی (ع)  و حضرت فاطمه (س)  پرورش فرزندانی چون امام حسین (ع) و ابالفضل العباس (ع) اعلام کرد که دارای سخاوت، شهامت و شجاعت هستند.

وی با بین اینکه در زمان حاضر هم این سبک زندگی پرورش دهنده رزمندگان و شهیدانی است که امروز اسلام را به جهانیان زنده کردند و گفت: همه سلامت‌ها، سعادت‌ها و ایثارها و از دنیای فانی گذشتن و به آخرت باقی رسیدن در سبک زندگی اسلامی است که ما نباید لحظه‌ای از آن غافل شویم.

امام جمعه سیرجان افزود: انسان آن چه قبل از مرگ برای آخرت بفرستد، باقی است و آن چه در این دنیا بعد خود باقی بگذارد، سودش را دیگران می‌برند و برای ما سودی ندارد.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.