رییس گروه انرژی و محیط زیست سازمان ملل با اشاره به تدوین برنامه مدیریت تالاب بین المللی شادگان، مهم ترین اولویت برای احیای این تالاب بین المللی را تامین آب مورد نیاز آن دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی نظری دوست مهم ترین چالش برنامه مدیریت تالاب شادگان را تاخیر در اجرای برنامه های آن دانست و تاکید کرد: در عملیاتی شدن برنامه های این طرح باید تسریع شود.

وی در خصوص عدم حل مشکلات این تالاب بیان داشت: سازمان ملل 15 سال است که در دریاچه ارومیه کار می کند اما هنوز وضع این تالاب مناسب نیست، با این حال نمی توانیم اثرات این طرح ها را انکار کنیم زیرا به حل مشکل کمک کرده است.

نظری دوست به طرح انتقال آب به تالاب شادگان برای تامین بخشی از حقابه آن اشاره و اظهار کرد: برنامه هایی برای احیای تالاب در حال اجراست اما حجم مشکلات این تالاب به اندازه ای است که این اقدامات به تنهایی کافی نیست و لازم است همه برنامه های طرح اجرایی شود.

رییس گروه انرژی و محیط زیست سازمان ملل نظری دوست اذعان داشت: در راستای توسعه گردشگری و ایجاد معیشت پایدار همکاری های مسولان و جوامع محلی شکل گرفته و مرکز بازدیدکنندگان و اسکله های گردشگری کوچک راه اندازی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکلات مشابه رودخانه کارون در سایر کشورها در حال شناسایی و بررسی می باشد خاطرنشان کرد: با دولت محلی ژنو در سوییس هماهنگی شده و قرار است که هیاتی از این شهر آبان ماه امسال از رودخانه کارون بازدید نمایند.

علی نظری دوست تاکید کرد: این اقدام همه مشکلات رودخانه کارون را مرتفع نمی کند و به صورت نمونه آزمایشی خواهد بود که در صورت موفقیت تعمیم داده می شود.

وی بررسی کارشناسی مشکلات کارون را پیش نیاز حل مشکلات آن و انجام پروژه های مشترک بین المللی عنوان کرد و افزود: برای اجرایی شدن این برنامه قطعا دولت نیز باید پشتیبانی لازم را انجام دهد.

شایان ذکر است برنامه عمران سازمان ملل با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، از سال 88 برنامه مدیریت و طرح حفاظت از تالاب شادگان را آغاز کرده است و این طرح بعد از تدوین در پنج ساله اول، اکنون وارد مرحله دوم و بخش اجرایی شده است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.