نماینده جمهوری‌خواه کنگره مخالف لغو مجازات های مالی علیه شرکت های همکاری کننده با ایران است.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، پل رایان -- نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا -- در نامه ای خطاب به باراک اوباما -- رئیس جمهور آمریکا – نوشت مخالف لغو جریمه های مالی علیه شرکت های همکاری کننده با ایران است. از این رو، خواستار ابقای مجازات ها علیه این شرکت ها است.  
 
در این گزارش به قلم "جولیان هاتم" آمده است: پل رایان به کاخ سفید هشدار داد تا جایی که ضرورت ندارد مجازات های مالی علیه ایران را لغو نکند.
 
نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین آمریکا در نامه ای به باراک اوباما اعلام کرد پرسش های جدی درباره این مسئله دارد که آیا کاخ سفید بعد از تکمیل شدن توافق هسته ای با ایران، آن دسته از قوانین مالیاتی را حفظ خواهد کرد که داد و ستد با ایران را منع می کنند.
 
توافق هسته ای ایران که کنگره آمریکا در تابستان امسال نتوانست آن را از بین ببرد، تحریم های جهانی علیه بخش های نفتی و مالی ایران را در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران برمی دارد.  
 
با این وجود، قرار نیست توافق هسته ای ایران روی سایر تدابیر مالی و مالیاتی که ایران را به دلیل ادعای واهیِ حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر مجازات می کنند، تاثیر بگذارد.
 
پل رایان در نامه ی روز سه شنبه خود اظهار نگرانی کرده است که آیا دولت آمریکا به دنبال برداشتن برخی مجازات های مالیاتی شرکت هایی است که در نظر دارند زمانی که تحریم های اولیه برداشته شدند با ایران داد و ستد کنند؟ این مجازات های مالیاتی را فقط کاخ سفید به تشخیص خود می تواند بردارد.
این نماینده جمهوری‌خواه از دولت باراک اوباما پرسید آیا کاخ سفید متعهد است که در باقیمانده دوره ریاست جمهوری اوباما، این مجازات ها را برندارد؟
 
پل رایان که منتقد توافق هسته ای ایران و نامزد سمت معاون ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات سال 2012 آمریکا بود خطاب به باراک اوباما نوشت: این ایده که می توان یک ایران هسته ای را بازداشت ، ایده ای غیر واقع بینانه ای است.
 
وی در ادامه ادعاهای خود مدعی شد: "به جای آنکه مسیرهای هسته ای و تروریستی ایران را باز کنید، دولت شما باید با کنگره کار کند و رژیم تحریم ها را تقویت کند تا اینکه ایران رفتار خود را تغییر دهد."
 
نشریه هیل افزود: با وجود اینکه آمریکا درحال برداشتن تحریم ها علیه شرکت های خارجی است که با ایران داد و ستد می کنند، شرکت های آمریکایی همچنان از فعالیت در ایران منع هستند.
 
دولت آمریکا به احتمال زیاد پیش نویس اولیه لغو تحریم های آمریکا را در ماه اکتبر منتشر خواهد کرد. هرچند این امر تا زمانی که ایران گام هایی را برای محدود کردن برنامه هسته ای اش برندارد، محقق نخواهد شد.
 
فردی که قرار است بالا ترین مقام وزارت خزانه داری دولت اوباما در زمینه تحریم ها باشد، هفته گذشته در جلسه استماع سنا گفته بود تحریم های جاری علیه ایران در اولویت اصلی کاری او خواهد بود.
 
قانونگذاران آمریکایی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات همچنان به دنبال تمدید تحریم های در حال انقضا هستند و می خواهند برخلاف تمایل کاخ سفید، تحریم های جدید علیه ایران را در ماههای آینده اجرایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار