گفتگوی صمیمانه وزیر بهداشت با دانش آموزان از خاطرات مدرسه‌اش

وزیر بهداشت همزمان با آغاز سال تحصیلی 94، ضمن حضور در دبیرستان دوره تحصیلش در مشهد، به نقل خاطراتی از آن دوران پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه ای حضور یافت که حدود 4 دهه پیش دوره دبیرستانش را آنجا گذارنده بود و  خاطرات فراوانی از آن به یادگار داشت.

دانش آموزان دبیرستان شاهد فردوسی مشهد که سال تحصیلی جدید خود با سخنان وزیر بهداشت دولت آغاز کردند، در بخشی از خاطرات دکتر هاشمی سهیم شدند. خاطراتی که وزیر از روزهای پشت سر گذاشته در این دبیرستان گفت و از معلمانش به نیکی یاد کرد.

دکتر هاشمی خطاب به دانش آموزان گفت خوشحال باشند که در خانواده، شهر و کشوری زندگی می کنند که برای علم و عالِم احترام قائل بوده و به دینی باور دارند که علم و دانش را سرلوحه هر امری خوانده است.

روزی چهار بار به امام رضا (ع) سلام می‌دادیم
وی از دبیرستان شاهد فردوسی به عنوان یکی از بهترین و از معدود دبیرستانهای آن دوران در مشهد نام برد و از اینکه سردر دبیرستان به رغم تغییرات ظاهری ساختمان آن، تغییری نکرده و مثل قبل مانده است ابراز خرسندی کرد و گفت: این دبیرستان برای ما ارزش فراوانی داشت زیرا هر روز با گذر از عرض خیابانی که امروز دانش نامگذاری شده، در نوبت صبح و بعد از ظهر، چهار بار به حضرت رضا (ع) سلام می دادیم و عرض ادب و احترام می کردیم و اتفاقا ترجیح می دادیم حتما از خط سفید وسط خیابان عبور کنیم. این کاری بود که همه دانش آموزان این دبیرستان انجام می دادند.

مقام معظم رهبری طلبه ای پرشور و حلقه وصل دانش آموزان و معلمان با مسجد بود
وزیر بهداشت ادامه داد: فاصله این دبیرستان تا مسجد امام حسن (ع) که مقام معظم رهبری آن زمان به عنوان طلبه ای پرشور و جوان، حلقه وصل دانش آموزان و دانشجویان و به ویژه معلمان بودند، کمتر از 500 متر بود و منزل پدر مرحوم دکتر شریعتی "استاد محمد تقی شریعتی" نیز در کوچه بالای دبیرستان ما رو به روی دبیرستان " دانش بزرگ نیا" قرار داشت.

دکتر هاشمی در ادامه سخنانش خطاب به دانش آموزان دبیرستان فردوسی مشهد با یادآوری اینکه در شهری زندگی می کنید که نگاه همه مشتاقان اهل بیت به این شهر مقدس است، از دانش آموزان خواست توجه خود را به کسب علم و دانش معطوف کنند و برای حفظ جایگاه این شهر همت کنند.

دانش آموزان قدر عمر و سلامت خود را بدانند
وزیر بهداشت مخاطرات و عوارض استفاده ناآگاهانه و بیش از حد از ابزارهای تکنولوژیک را هم به دانش آموزان یادآوری کرد و گفت که نباید خود را با این شبکه ها و ابزارها سرگرم کنند و قدر عمر و سلامتی را که خداوند به آنها بخشیده بدانند.

محدودیت های استفاده از تکنولوژی در خانواده وزیر بهداشت
دکتر هاشمی به دانش آموزان دبیرستان فردوسی مشهد که زمانی خود آنجا تحصیل می کرد، این را هم گفت که نظرش را درباره ابزارهای مدرن در خانواده اش نیز رعایت کرده و محدودیت هایی برای استفاده از ابزارهای تکنولوژیک قائل شده وبه گونه ای که فرزندانش تا میانه های تحصیل در دانشگاه از تلفن همراه استفاده نمی کردند.

معلمی که عملش از دانشش برتر بود
قدردانی و پاسداشت معلم و بزرگان همواره امری نیکو و پسندیده بوده است. وزیر بهداشت نیز به رسم قدردانی از معلمان دوره تحصیلش به نقل خاطره ای از یکی از معلمان دبیرستان فردوسی در آن سالها پرداخت و به نیکی از وی یاد کرد و گفت: دبیرستان فردوسی معلمان خوب فراوانی داشت. آقای بازرگانی معلم ادبیات ما یکی از این معلمان عزیز بود. این معلم علاوه بر اینکه با بیانی ساده و شیوا تدریس می کرد اما عملش برتر از دانشش بود.

وی با اشاره به حضور سید هاشم بنی هاشمی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم امروز گفت: این نماینده یادگار همان معلمی است که به ما ادبیات درس می داد.

 گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز
دکتر هاشمی با اشاره به هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید به ویژه شهدای دانش آموز این دبیرستان را گرامی داشت.

وزیر بهداشت در پایان سالی پرنشاط، با انگیزه و ثمر بخش برای دانش آموزان آرزو کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار