آب شرب 30 روستای شهرستان بویین زهرا در استان قزوین شور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین گفت: این مشکل، جدی ترین مسئله روستایی در شهرستان بوئین زهراست به نحوی که در حال حاضر، آب شیرین از طریق تانکر و یا دستگاه آب شیرین کن خانگی در اختیار مردم قرار می گیرد.

محمد علیزاده در عین حال افزود: آب شرب شهرستان بویین زهرا به لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد ولی برای رفع شوری آب، قرار است در آینده سهمیه ای از آب سدِ در حال احداث بالاخانلو برای این 30 روستا در نظر گرفته شود.

به گفته وی حجم کل آب تولیدی روستاهای استان با کیفیت نسبتا مطلوب، سالانه 22 میلیون متر مکعب است.

تعداد مخازن آب شرب هوایی و زمینی روستاهای استان قزوین نیز 505 باب با قابلیت ذخیره 58 هزار متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ادامه داد: سالانه دو بار آزمایش شیمیایی از تمامی منابع آب شرب روستاهای استان قزوین انجام می شود تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود.

علیزاده کنترل کیفی آب و اصلاح شبکه فرسوده را نیز از اقدامات مهم در جهت جلوگیری از تخریب تاسیسات و کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی دانست.

در حال حاضر طول شبکه توزیع آب شرب روستایی در استان قزوین دو هزار و 360 کیلومتر و طول خطوط انتقال آب شرب نیز هزار و 553 کیلومتر است.

90 درصد جمعیت روستایی استان در 483 روستا زیر پوشش شبکه آب هستند و شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در روستاهای استان نیز 81 درصد است.


انتهای پیام/ی


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.