نائب رئیس شورای شهر قزوین گفت: از رونق افتادن ساخت و ساز و افزایش قیمت زمین و مسکن در قزوین بیشتر از سایر استان های کشور بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ فرخزاد با اشاره به بلاتکلیفی اراضی بالای اتوبان قزوین- زنجان بیان کرد: این وضعیت موجبات افزایش قیمت زمین، مسکن و عدم توسعه شهر قزوین را فراهم آورده است.

فرخزاد افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی کشور نگاه ها و رویکردهای قابل تأملی به برخی نقاط و طرح های مطروحه در قسمت بالای اتوبان قزوین- زنجان دارد، به عنوان نمونه حذف بالای اتوبان از محدوده قانونی شهر و نیازنداشتن شهر به توسعه ای از این دست یکی از نکاتی است که از سوی این شورا مطرح شده است.

وی با اشاره به رویکرد کمیسیون ماده ۵ استان نسبت به زمین های شمال اتوبان بیان کرد: در این بین کمیسیون ماده پنج از مدت ها قبل و پیش از شکل گیری بالای اتوبان، بر ضرورت آن تأکید داشته و با ارسال طرح های مربوطه به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، این مرجع هیچ گونه مغایرتی را با چارچوب های کلی مطرح نکرده بود.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: همچنین در طرح ایرادات جدید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور حریم اتوبان که پیش تردر طرح جامع ۱۴۸ متر محاسبه شده بود در طرح جدید به متراژ ۵۰۰ متر در شمال و جنوب افزایش یافت که با این روند موقعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیز با اشکال متعددی مواجه می شود.

نائب رئیس شورای شهر قزوین گفت: یکی دیگر از تغییرات در طرح جامع جدید به نسبت طرح پیشین ممنوعیت ساخت ساختمان های بالای ۶ طبقه است که در طرح جدید اعمال شده حال آنکه در طرح پیشین چنین ممنوعیتی وجود نداشت.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: رکود ، ساخت ، مسکن ، افزایش ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.