معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بومگردی راه نجات گردشگری کشور و گردشگری راه حل مشکلات کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ محسن یارمحمدیان در جمع اصحاب رسانه پیرامون بحث گردشگر و گردشگری اظهار داشت: ایران باید بر مبنای منافع خود با دیگر کشورها ارتباط داشته باشد و براساس همین منافع ارتباطات خود را با آنها کاهش یا افزایش دهد، کشور ایران در جهان امروز به تعامل با دنیا نیازمند است.

وی در ادامه افزود: یکی از محورهای تعامل با دنیا تاثیر آن بر حوزه گردشگری است، و در همین راستا بر رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه ارتباط با کشورهای خارجی نیز تاثیر عمیقی می گذارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به موضوع ناامنی هایی که در اذهان گردشگران و نخبگان خارجی در مورد ایران به وجودآمده بیان کرد: باید تلاش کنیم تا موضوع ایران هراسی که در اذهان گردشگران و نخبگان خارجی اتفاق افتاده را از بین ببریم، متاسفانه تصویری که خارجیان از امنیت ایران در ذهن دارند تصویری مانند کشورهای افغانستان و پاکستان می باشد.

وی با اشاره به آمار ارزهای به دست آمده توسط گردشگران در سال گذشته گفت: 6.5 میلیارد دلار ارز واردی گردشگران خارجی به ایران و بین 8 تا 9 میلیارد تومان ارز خارج شده توسط گردشگران ایرانی به دیگر کشورها در سال گذشته است.

یارمحمدیان از رشد ورود گردشگر به استان اصفهان احساس رضایتمندی کرد و افزود: در سال 92 حدود صد و 10 هزار گردشگر، در سال 93 حدود صد و 80 هزار گردشگر با 60 درصد رشد وارد استان اصفهان شدند و در طول سال 92 و 93 در کل کشور شاهد رشد 3 درصدی ورود گردشگر بوده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری ناظر رشد 8 درصدی ورود گردشگر نسبت به 5 ماه اول سال گذشته بودیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با مخاطب قرار دادن افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی برای گردش را دارند گفت: توصیه من به این افراد این است که قبل از جهانگردی به ایرانگردی بپردازند و این به دلیل جاذبه های بسیار زیبا و زیاد کشورمان است.

وی با بیان این نکته که افراد خارجی در تبیلغ و برند کردن جاذبه های گردشگری کشور خود توانمند هستند تصریح کرد: متاسفانه ایرانیان فاقد این توانمندی هستند و هنر تبلیغ کردن در این زمینه را ندارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به زیرساخت های ضعیف جذب گردشگر در استان اصفهان، اظهار داشت: در گذشته طرح های جامع و متعدد اما غیرکاربردی مطرح شد ما این طرح ها را جمع آوری، آسیب شناسی و بعد از رفع آسیب ها اجرا کرده ایم.

یارمحمدیان در ادامه افزود: هدف ما از این کار این است که با احتساب آسیب شناسی طرح های قبلی تنها یک طرح در استان اصفهان برای جذب گردشگر مطرح و اجرا شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالا و پر از گردشگر هتل های 5 ستاره مثل هتل عباسی گفت: این هتل ها بیشترین ظرفیت جذب گردشگر را دارند و در اکثر مواقع مملو از گردشگر می باشند، در همین راستا باید طرح توزیع مناسب گردشگران را در بین همه هتل ها اجرا کنیم و همچنین در صدد صدور مجوز به افرادی که شرایط لازم آیین نامه رادارند برای ساخت هتل های جدید هستیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این نکته که بومگردی راه نجات گردشگری کشور و گردشگری راه حل مشکلات کشور است تصریح کرد: ما مردم کشور را به سفرهای روستایی تشویق و خیال آنها را از جهت جای مناسب برای اسکان، خواب، خوراک و امنیت راحت می کنیم.

وی افزود: در روستاها برنامه ای برای جذب گردشگر چون پذیرایی به سبک سنتی، پوشش لباس های سنتی، غذاهای سنتی و پذیرایی توسط مادر یا دختر خانواده تدارک دیده ایم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از درآمد مفید برای روستاییان و کاهش مهاجرت آنها از روستا به شهر، به عنوان نتایج مثبت این طرح یاد کرد.

یارمحمدیان از برگزاری تورهای رایگان روز جهانی گردشگری در شهرستان ها، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان با موضوع گردشگری، برگزاری کارگاه تخصصی گردشگری در دانشگاه ها، استقبال از گردشگران خارجی و داخلی در فرودگاه و راه آهن با اهداء شاخه گل به عنوان برنامه های روز جهانی گردشگری استان اصفهان در مهرماه، سال جاری نام برد. 




انتهای پیام/ی
برچسب ها: گردشگری ، راه ، حل ، مشکلات ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.