رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ۱۵ درصد زوج‌های جوان کهگیلویه و بویراحمد نابارور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضا چمن گفت: از آغاز برنامه تحول سلامت تاکنون 20 هزار زایمان در این استان اتفاق افتاده که 55 درصد آن زایمان طبیعی بوده و هیچ گونه اخذی در قبال آن توسط مراکز درمانی دریافت نشده است.

چمن با اشاره به اینکه توجه به سلامت مادر در همه بخش‌های مراقبتی مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است، ابراز کرد: بیش از 5 هزار پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی این استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 60 درصد زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از جذب 400 بهروز و 60 پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان طی سنوات گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد به ترتیب 60 و 45 درصد خانم هستند.

 چمن وضعیت زایشگاه‌های بیمارستان‌های این استان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و اخذ اعتبارات لازم توسعه بلوک‌های زایشگاهی بیمارستان‌های امام سجاد (ع) یاسوج و امام خمینی(ره) دهدشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی از مرگ 3 مادر باردار از آغاز طرح تحول سلامت تاکنون در این استان خبر داد و افزود: در این زمینه به نسبت متوسط کشوری وضعیت بهتری داریم.

چمن شایع ترین سرطان زنانه در این استان را سرطان پستان عنوان کرد و گفت: ایجاد مرکز غربالگری سرطان سینه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی این استان است.


انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.