صرف نامگذاری یک هفته با نام دفاع مقدس مهم نبوده و باید ادبیات این حوزه را فراموش نکنیم.

گلعلی بابایی، پژوهشگر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر لزوم توجه بیشتر به ادبیات دفاع مقدس تاکید کرد و خطاب به مسئولان گفت: به جای پرداختن به ابعاد تبلیغاتی هفته دفاع مقدس به هویت این واقعه تاریخی تاثیرگذار بپردازید.

وی افزود: سازمان‌ها باید کتاب‌های دفاع مقدس را به کارمندان خود اهدا کنند تا فاصله میان مردم و این‌گونه کتاب‌‌ها را کاهش داده و این ارتباط را تقویت کنند.

این پژوهشگر تصریح کرد: ما می‌توانیم همه ابعاد زندگی را در کتاب‌های دفاع مقدس ببینیم و با خوانش این کتاب‌ها بعد بصیرتی مردم را بالا ببریم.

بابایی ادامه داد: به هر حال در سال‌های اخیر کتاب‌های زیادی با کیفیت مناسب به نگارش درآمده‌اند و هر سال چند کتاب برجسته می‌شوند و این نشانگر آن است که ادبیات دفاع مقدس قابلیت پرداخت خوب را دارد.

وی به کاهش حجم کمی آثار دفاع مقدس و افزایش حجم کیفی آن‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: نویسندگان دفاع مقدس ما در این سال‌ها پوست انداخته‌اند.

این نویسنده در پایان در پاسخ به این سوال که شما چه کتابی را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنید، تصریح کرد: هر چند که ذکر نام یک کتاب برای مطالعه کاری دشوار است، اما من که در حوزه مستندنویسی فعالیت می‌کنم، بیشتر کتاب‌های به نگارش درآمده در قالب ژانر خاطره را می‌خوانم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار