نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بین ایران و آمریکا هیچ اعتمادی وجود ندارد و این عدم اعتماد به خود آمریکا و خیانت‌های متداول آن علیه ایران برمی‌گردد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در استان کردستان که در بلوار آزادگان سنندج برگزار شد، با تسلیت شهادت امام باقر(ع) و تبریک و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام چون منافع خود را در جهان در خطر می‌دیدند از هر راهی برای ضربه زدن به این نظام ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه آنها نمی‌خواستند هیچ ملتی مستقل و روی پای خود بایستد، خاطرنشان کرد: نمی‌توانستند ببینند کشوری با ندای استقلال و آزادی حرفی غیر از مکتب آنان را بزند و مکتب حیات‌بخش اسلام را زنده کند.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، ابرقدرت‌های جهان برای تسلط کامل بر تمامی ملت‌ها تا قبل از پیروزی انقلاب، دنیا را در دو بلوک شرق و غرب بین خود تقسیم کرده بودند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه آنها می‌خواستند خدا را از زندگی بشریت حذف کرده و شیطان را جایگزین کنند، اظهار کرد: انقلاب الهی امام با هدف آوردن خدا و دین به بطن زندگی انسان‌ها پایه‌گذاری و زندگی سعادتمند را برای بشریت نوید داد.

وی خاطرنشان کرد: استقلال، آزادی و سعادتمندی انسان‌ها در دنیا و آخرت هدف انقلاب اسلامی بود و این برای استکباری که تنها منافع خود را می‌دید و تسلط بر جوامع تنها راه تحقق اهدافشان بود گران تمام شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه دشمنان از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب هدفشان را بر نابودی کامل این نظام الهی استوار کردند، خاطرنشان کرد: توطئه‌های زیادی از سوی دشمنان علیه نظام نوپای ایران اسلامی شکل گرفت که با گذشت بیش از 36 سال از پیروزی انقلاب هر زمان در قالبی خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: آنها سعی داشتند در قالب جنگ تحمیلی و حمایت از نوکرهای دست نشانده خود، انقلاب ایران را ظرف یک هفته از بین برده و سرکوب کنند، اما زمانی که فهمیدند تحقق این هدف چندان آسان نیست به پروژه تجزیه کردن ایران روی آوردند.

وی افزود: دشمنان ما بر این باور بودن که با گرفتن خوزستان و منابع نفتی ایران در این منطقه می‌توانند ریشه‌های انقلاب را بخشکانند و این نظام الهی را تضعیف کنند، اما ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران این رویا را برای آنان به کابوس تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه دشمنان در تحمیل هشت سال جنگ نابرابر بر ملت ایران چه می‌خواستند و چه شد؟ اظهار کرد: دشمن برای نابودی ملت و انقلاب اسلامی ایران از تمام توان و ظرفیت‌هایش استفاده کرد اما متحد شدن دنیا علیه نظام اسلامی هم چون خدا با ما بود بی‌نتیجه ماند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: آنچه خدا می‌خواستند چیز دیگر بود و وعده‌های الهی در قرآن در این نبرد نابرابر علیه ایران محقق شد و جنگی که آنها راه انداختند به دفاع مقدسی تبدیل شد که امروز به عنوان الگویی جهانی مطرح است.

وی با بیان اینکه ملت ما برای خدا جنگید و حرفشان این بود که خدا باید بر زندگی بشریت حاکمیت داشته باشد، بیان داشت: چون هدف ایران مطرح کردن حاکمیت خدا بود پروردگار نیز ما را یاری کرد و به پیروزی رساند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز دفاع مقدس ایران به یک الگوی جهانی تبدیل شده به گونه‌ای که ملت‌هایی که می‌خواهند در برابر دشمنانشان به پیروزی برسند می‌دانند شرط این پیروزی خدایی شدن است.

دفاع مقدس شناخت بشر از جنگ را تغییر داد

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دفاع مقدس شناخت بشر از جنگ را تغییر داد تصریح کرد: بشر از جنگ خرابی، تجاوز و کشتن برای منافع را فهمیده بود و رزمندگان ایران در دفاع مقدس ایثار، ازخودگذشتگی و پایبندی به اصول را به جهانیان نشان دادند.

وی گفت: جهان در دفاع مقدس به این باور رسید در جنگ هم انسان‌هایی هستند که حاضر نیستند حتی در عرصه دفاع در برابر متجاوزگر خون بی‌گناهی ریخته شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه اخلاص و ایثارهای ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه‌ تمام نشدنی است، افزود: هرچه از حماسه‌های آن دوران گفته می‌شود می‌فهیم که دفاع مقدس یک منطق و ادبیات دیگر است.

جنگ تحمیلی ابهت بلوک شرق و غرب را شکست

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: ابرقدرت‌های شرق و غرب می‌خواستند در جنگ تحمیلی قدرت نمایی کنند اما دفاع مقدس ملت ایران ابهت آنها را شکست.

وی با بیان اینکه ابرقدرت‌های شرق و غرب در دفاع مقدس سقوط کردند، اظهار کرد: آمریکا بعد از شکست در دفاع مقدس از ملت ایران ترسید و دیگر جرات نبرد نظامی با ما را ندارد.

وی گفت: آمریکا متجاوزگری است که هر کجا احساس کند پیروزی از آن اوست معطل نمی‌کند و چون می‌داند توان مقابله با ایران را ندارد به خود اجازه ورود به جنگ نظامی با ملت ما را نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه آمریکا به این باور رسیده که با ایثار و از خودگذشتگی این ملت همیشه در عرصه نمی‌شود در بیافتد، افزود: امروز به خوبی شکست در سناریوی اقتصادی و سیاسی علیه ایران را نیز درک کرده و به آن اعتراف می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به مسئله هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نکته‌های مهم و اساسی در مسئله برجام که موجب تسلیم شدن آمریکا در برابر خواسته به حق ایران شد ناشی از همین شناخت است.

به گفته وی، استکبار و ابرقدرت‌هایی که به هیچ کشوری اجازه ورود به بحث غنی‌سازی را نداده‌اند این حق ایران را به رسمیت شناختند و این افتخار بزرگی برای ملت ماست.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امروزه ابرقدرت‌های جهانی ایران اسلامی را به عنوان یک قدرت هسته‌ای قبول کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این توفیق و پیروزی حاصل هدایت‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب و عزت و قدرت ملت ایران است که پایه‌های آن در دفاع مقدس بنا نهاده شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: در زیر سایه راهنمایی‌ها و رهبری‌های حکیمانه ولایت فقیه و با حضور همیشه در عرصه ملت ایران تمام توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگر نقش برآب شد و اتحاد و امنیت امروز کشور ما در جهان مثال‌زدنی و بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه به خطر افتادن امنیت مهم‌ترین هدف دشمنان در طول این سال‌ها بوده است، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های گسترده دشمنان و ناآرامی‌هایی که در کشورهای منطقه مشاهده می‌شود امنیت کشور ما در منطقه خلل ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: البته نباید فراموش کرد که اگر در عرصه‌های مختلف به استقلال و خودکفایی رسیده‌ایم حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی است که باید همواره قدردان آن باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: پیشرفت و اقتدار ایران در دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌هایی که از آن زمان علیه ملت ما اعمال می‌شد کلید خورد و تا به امروز ادامه دارد.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که بین ایران و آمریکا هیچ اعتمادی نیست، تصریح کرد: این عدم اعتماد نیز به خود آمریکا و خیانت‌های تمام نشدنی آنها علیه ایران برمی‌گردد.

ملت ایران از پشت پرده دست دوستی آمریکا باخبر است

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه ملت ایران از پشت پرده دست دوستی که آمریکا به سمت آنها دراز کرده باخبر هستند، افزود: آمریکا با این دست دوستی که به تعبیر مقام معظم رهبری مخمل سبزی بر فولاد است دنبال ضربه زدن به انقلاب و ملت ایران است و مردم بصیر ایران این اجازه را هرگز به او نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان حذف وحدت و ایجاد شکاف در بین مسلمانان را تز جدید دشمنان برای ضربه زدن به اسلام عنوان کرد و گفت: دشمنان بر همین اساس جنگ تمدن‌ها را طراحی و در برخی کشورهای اسلامی اجرا کردند.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.