طیف متفاوتی از محورهای نانو در دانشگاه شریف

در تاریخ 17 الی 20 اسفند 94 کنفرانسی با محورهای نانو در جزیره کیش برگزار خواهد شد که زمینه‌ساز مناسبی برای ارائه آخرین دستاوردهای دانشجویان خواهد بود.

دکتر هرمزی‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در روزهای 17 الی 20 اسفندماه سال جاری ششمین کنفرانس بین‌المللی نانوساختارها برگزار می‌شود که کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، استرالیا و آلمان نیز در آن حضور خواهند داشت.

وی افزود: از جمله اهدافی که ما در این کنفرانس‌ها خواهیم داشت می‌توان به ایجاد فرصتی مناسب برای مبادله دستاوردهای نانو در زمینه فیزیک، شیمی، فنی و مهندسی و پزشکی اشاره کرد.

دبیر اجرایی این کنفرانس گفت: همگام با رشد سریع علم و فناوری در حوزه میان‌رشته‌ای نانو، لزوم تعامل، مشارکت و تبادل نظر بین پژوهشگران این شاخه نوظهور علم در سطح ملی و بین‌المللی احساس می‌شد. با درک درست و به موقع این نیاز، پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه صنعتی شریف با پشتیبانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از سال 84 اقدام به برگزاری گردهمایی‌های دوسالانه‌ای در جزیره کیش نموده است و در طی این سال‌ها‌ همیشه سعی بر این بوده است که با نگاهی رو به جلو از این فضا برای تقویت ارتباط بین گروه‌های پژوهشی در داخل کشور و نیز شروع یا تحکیم ارتباطات بین‌المللی، حداکثر استفاده شود.

وی در پایان گفت: برنامه‌ی علمی این دوره از کنفرانس نیز همانند کنفرانس‌های گذشته شامل طیف متنوعی از موضوعات در حوزه‌های مختلف نانوتکنولوژی است که امید می‌رود زمینه ساز مناسبی برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشگران، دانشجویان و اساتید فعال در این حوزه‌ها باشد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار