نایب‌رئیس خانه احزاب گفت: ۴ ماده از آئین‌نامه خانه احزاب در جلسه شورای مرکزی تصویب شد.

تصویب ۴ ماده از آئین‌نامه خانه احزاب در جلسه شورای مرکزی"قدرتعلی حشمتیان" نایب‌رئیس خانه احزاب  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی خانه احزاب، اظهار داشت: جلسه شورای مرکزی خانه احزاب از ساعت 16 تا 18 امروز به‌ریاست "حسن غفوری‌فرد" در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد و در این جلسه پس از بحث و بررسی طولانی درباره آئین‌نامه داخلی خانه احزاب 4 ماده از آن به تصویب رسید.
 
وی ادامه داد: بنده در این جلسه پیش‌نویس آئین‌نامه را که به تصویب کمیته تدوین آئین‌نامه رسیده بود، بند به بند قرائت کردم و 4 ماده از 20 ماده پیشنهادی به تصویب اعضا رسید.
 
متن کامل 4 ماده تصویب شده به‌شرح ذیل است:
 
ماده 1: طبق ماده 15 اساسنامه شورای مرکزی خانه احزاب ایران از 21 نفر عضو اصلی و 9 نفر عضو علی البدل تشکیل می‌شود.
 
تبصره: در صورت عدم حضور هر یک از اعضای اصلی فراکسیون‌ها (اصول‌گرایان، مستقلین و اعتدال‌گرایان، اصلاح‌طلبان) عضو علی‌البدل فراکسیون مربوط که در جلسه حاضر است، حق صحبت و رأی خواهد داشت.
 
ماده 2: جلسات شورای مرکزی با حضور حداقل 14 نفر از اعضا رسمیت می‌یابد.
 
ماده 3: تصمیمات متخذه با رأی نصف به‌علاوه یک که حداقل 9 نفر است، معتبر خواهد بود.
 
ماده 4: هیئت‌رئیسه شورای مرکزی که 5 نفر شامل رئیس، نواب رئیس، خزانه‌دار و منشی هستند، به‌ترتیب رئیس از یک فراکسیون، نایب رئیس اول و منشی از فراکسیون دیگر و نایب رئیس دوم و خزانه‌دار نیز از فراکسیون بعدی خواهند بود.
 
نایب رئیس خانه احزاب در پایان گفت: بقیه مواد آئین‌نامه خانه احزاب در جلسه بعدی که دوشنبه 15 روز دیگر است در شورای مرکزی بررسی می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار