استاندار اصفهان گفت: تشكیل دفاتراحزاب درسطح شهرستانهاباعث خواهد شدكه مركزآنها از مركز استان خارج شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به تشریح فعالیت های مدیریت استان در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پرداخت و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان اتفاق بزرگی برای كل كشور به وقوع پیوست و مسائل و مشكلات واحدهای تولیدی و دلایل ركود این واحدها به اطلاع ایشان رسید.

استاندار اصفهان با اشاره به اینكه سه ماه بعد از سفر دكتر روحانی به اصفهان تشكیل كارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی به تصویب رسید و در قالب اصل ۱۳۸ قانون اساسی دولت اختیارات خود را در این خصوص به استانداران تفویض نمود، گفت: در این كارگروه ها تك تك واحدهای تولیدی كه با مشكل مواجه هستند بررسی خواهند شد و در جهت رفع مشكلات این واحدها گام برداشته می شود.

رسول زرگرپور افزود: جلسات این كارگروه به صورت هفتگی برگزار می شود و موارد در ۴ كمیته ی تخصصی بررسی می شوند و برای تصویب نهایی به كارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی فرستاده می شود.

زرگرپور با بیان اینكه بعد از گذشت سه ماه از تشكیل این كارگروه تا كنون ۸۰۰ واحد تولیدی پرونده های خود را برای بررسی ارجاع داده اند، افزود: مشكلات مربوط به ۱۵۰ واحد بررسی شده و در مورد۱۱۰ واحد تولیدی نیز تصمیمات لازم اتخاذ گردیده است. 

استاندار اصفهان تصریح كرد: واحدهای تولیدی باید برنامه های خروج از بحران داشته باشند و سپس درخواست ارائه تسهیلات نمایند و آنچه در كارگروه بررسی می شود واقعی و منطقی بودن برنامه ی خروج از بحران واحد ها است.

وی تقسیط مالیات ها و بدهی های واحدهای تولیدی به بیمه های تامین اجتماعی، استمهال وام ها و در صورت نبود محدودیت ارائه ی تسهیلات مخصوصا سرمایه در گردش و مرتفع نمودن مشكلات واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی را از جمله اقدامات كارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی برشمرد.

استاندار اصفهان افزود: هدف این كارگروه این است كه با امكانات و تسهیلاتی كه در اختیار واحدها قرار می دهد از بیكار شدن حتی یك كارگر جلوگیری كند و تلاش شود كه اگر كارگری بیكار شده است دوباره به كار بازگردد.

مدیر ارشداستان با اشاره به اینكه ماهانه ۲۷۰ میلیارد تومان حق بیمه بیكاری پرداخت می شود، اظهارداشت: این مقدار عدد قابل توجهی است و هرچه از بیكاری كارگران جلوگیری شود نه تنها از ركود خارج می شویم بلكه كارگران بیشتری می توانند به كار بازگردند.

وی با اشاره به این‌كه در این كارگروه بخش خصوصی و دولتی و تعاونی ها حضور دارد، اظهار داشت: در حین بررسی مشكلات واحدهای تولیدی متوجه می‌شویم برخی مسائل در استان قابل‌حل نیست و موضوعاتی كشوری است و باید برای آن‌ها به‌ صورت ملی تصمیم‌گیری شود كه این‌گونه موارد را جهت بررسی برای معاون اول رئیس‌جمهور ارسال می شود.

زرگرپور با اشاره به اینكه در سفر رئیس جمهور به اصفهان ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصفهان در نظر گرفته شده بود، اظهارداشت: بخشی از این اعتبارات در سال ۹۴ و بخشی نیز در سال ۹۵تخصیص می یابد كه تا كنون ۵۰ درصد از اعتبارات سال ۹۴ مربوط به طرح های استانی تخصیص یافته است.

وی توزان منطقه ای را از برنامه های دولت و مورد تاكید رئیس جمهور برشمرد و افزود‌: استان اصفهان دارای ۲۴ شهرستان است و این شهرستان ها از توسعه و پیشرفت یكسانی برخوردار نیستند و توازن منطقه ای در استان برقرار نیست.

استاندار اصفهان اظهارداشت: از ۶ ماه پیش برنامه ای برای این منظور تعیین گردیده كه هر 2 هفته یكبار با بررسی مشكلات شهرستان ها و حضور مدیران كل مربوطه در سفر به شهرستان ها و شركت در شورای اداری در خصوص حل مسائل و مشكلات بحث و تصمیم گیری خواهدشد.

استاندار اصفهان خاطر نشان كرد كه اگر همین سیاق كه مورد استقبال مسئولین و نمایندگان شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی نیز واقع شده ادامه یابد بخشی از عدم توازن منطقه ای از بین خواهد رفت و در مواردی برخی انتقادات در خصوص كم توجهی به مسائل شهرستان ها نیز از برطرف خواهد شد.

رسول زرگرپور به اقدامات صورت گرفته در حوزه سیاسی استان اصفهان اشاره كرد وگفت: اصفهان، استانی است كه در مسائل سیاسی بسیار قوی است و نیروهای نخبه سیاسی و تشكل‌ها سیاسی قابل توجهی در این استان وجود دارد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر ۶۷ تشكل سیاسی در این استان وجود دارد كه یكی از این تشكل ها به صورت ملی و ۴ تشكل به صورت استانی و بقیه نیز دفاتر و شعب احزاب كشور هستند.

استاندار اصفهان افزود: در نخستین جلسه‌ای كه با سران و دبیران تشكیل شده از آنها درخواست گسترش دفاتر تشكل‌ها را در سطح شهرستان‌ها داشتیم كه مورد استقبال تشكل‌ها نیز قرار گرفت و تا كنون ۴۰ درخواست تأسیس شعبه و دفاتر داده شده و مجوز ۸ شعبه جدید صادر و مابقی تا یك ماه آینده مجوز آنها صادر می‌شود.

زرگرپور با بیان اینكه حزب ملی اصلاح‌طلبی كه مركز آن در شهرضا است و یك حزب اصول‌گرائی كه مركز آن در اصفهان خواهد بود، نیز در حال اخذ مجوز فعالیت هستند، افزود: خوشبختانه تحرك خوبی در این رابطه ایجاد شده است.

استاندار اصفهان یادآور شد: معتقدیم كه جریان‌ها و تشكل‌های سیاسی باید با تضارب افكار در رقابت‌های سالم و سازنده كنار هم قرار گیرند، كه در این راستا از یك ‌سال گذشته جلساتی را با حضور روسای احزاب و تشكل‌ها برگزار نمودیم.

وی با اشاره به اینكه از میان احزاب موجود ۳۴ تشكل كاملا فعال هستند، گفت: از این تعداد۱۷ تشكل اصلاح طلب و ۱۷ تشكل نیز اصول گرا هستند و جلسات با حضور این تشكل ها برگزار می گردد.

مدیر ارشد استان با بیان اینكه تنازعات سیاسی بستر توسعه را از استان اصفهان می‌گیرد، افزود: منشور وفاق احزاب و تشكل‌های سیاسی استان اصفهان در این جلسات با هدف اینكه تنازعات سیاسی به رقابت‌های سیاسی تبدیل شود، با حضور نمایندگان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و جریان‌های سیاسی تدوین شد كه به اتفاق آرا این منشور مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار اصفهان تصریح كرد: منشور وفاق احزاب و تشكل های سیاسی استان در سه بند و در ۲۱ ماده با حضور ۶ نفر از نمایندگان احزاب و تشكل های سیاسی استان اصفهان در مدت شش ماه با برگزاری هشت جلسه مستمر و۵۸۰ نفر ساعت كار كارشناسی تدوین شده است.

وی به بیان جزئیات این منشور پرداخت و گفت: بند اول این منشور بر پایبندی احزاب و تشكل های سیاسی استان اصفهان به اصول و مبانی مشترك با تكیه بر قانون اساسی، وصایای امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاكید دارد.

زرگرپور اضافه كرد: این بند در هفت ماده كه شامل پایبندی به اصول اخلاقی و احكام اسلامی، اعتقاد به اصل ولایت فقیه و پایبندی به اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری، حفظ وحدت نیروهای خودی، احترام به آزاد اندیشی و نقد منصفانه، ترویج و آموزش فرهنگ همدلی، سعه صدر و كار جمعی، پایبندی به رعایت سیاست راهبردی مبارزه با فساد، دوری از افراط و تفریط و توجه به اعتدال و میانه روی و احترام به حقوق و تمكین به آن تدوین شده است.

استاندار اصفهان عنوان نمود: بند دوم این منشور به فعالیت های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی احزاب استان اشاره دارد و دارای هفت ماده ی ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی و گروهی، تلاش در جهت تحقق مشاركت حداكثری، احترام كامل به انتخاب مردم و نتایج آرا، دفاع از حقوق سایر احزاب و گروه های سیاسی، تلاش در جهت حفظ آرامش و گسترش نشاط در عرصه انتخابات، تلاش در جهت شفاف سازی منابع مالی و شفاف سازی دیدگاه ها و مواضع و پاسخگویی در قبال آن ها است.

استاندار اصفهان تلاش درجهت اعتلای همه جانبه استان اصفهان در دهه چهارم انقلاب كه از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است را بعنوان بند سوم این منشور برشمرد و گفت: این بند نیز در هفت ماده ی پیگیری برای ارتقا جایگاه استان در امور سیاسی، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی، اهتمام جدی به تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی، اعتلا و گسترش علم و فناوری استان، برنامه ریزی كارشناسانه برای رفع چالش های زیربنایی استان، توجه جدی به امر سلامت، مسائل زیست محیطی استان، تلاش برای رفع مشكلات رودخانه ی زاینده رود و تلاش برای رفع چالش های اجتماعی و فرهنگی تنظیم شده است.

وی با بیان اینكه تمام ۳۴ تشكل سیاسی استان اصفهان نسبت به منشور وفاق هم‌دل شدند، گفت: این گام بلندی بود كه در حوزه سیاست داخلی استان برداشته شد.

زرگرپور با اشاره به اینكه این منشور به عنوان یك سند بالادستی است و هریك از موارد باید به یك پروژه تبدیل گردد، اظهارداشت: تشكیل خانه ی احزاب می تواند بستر لازم برای اجرای این منشور را ایجاد نماید و مقرر شده است كه تا جلسه ی آتی تجربیات و نقاط ضعف و قوتی كه در خصوص تشكیل خانه ی احزاب تهران وجود داشته بررسی كنیم و از رییس جدید خانه احزاب كشور نیز برای مشاوره در این عرصه دعوت به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در صورتی كه به جمع بندی در این زمینه رسیدیم برای اولین بار خانه ی احزاب استانی را نیز ایجاد خواهیم كرد.

وی در ادامه به برنامه های مدیریت استان در خصوص كاهش آلودگی هوا اشاره كرد و افزود: در سال ۹۲ كه طرح جامع كاهش آلودگی مورد اجرا درآمد ۷۹ روز هوای سالم در استان گزارش شده بود كه امسال به ۱۴۰ روز افزایش یافته و باید با ادامه ی این طرح و بعد از به حداكثر رساندن تعداد روزهایی با هوای سالم باید هوای سالم را به هوای پاك تبدیل كنیم.

استاندار اصفهان افزود: از ابتدای سال ۹۵۰ میلیارد رالز اعتبار حوادث غیر مترقبه به استان اختصاص یافته كه در حال حاضر تخصیص آن ها حدود ۳۰ درصد است. 

انتهای پیام/ح
برچسب ها: تشکیل ، دفاتر ، احزاب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.