برنامه‌ این ستاد به صورتی است تا با حمایت از شرکت‌های خصوصی توان و ظرفیت آنها را برای نوآوری‌های تکنولوژی ارتقا دهد.

جعفر توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برنامه‌ این ستاد این گونه است که با حمایت از شرکت‌های بخش خصوصی توان و ظرفیت آنها را برای نوآوری‌های تکنولوژی ارتقا بدهد.

توفیقی با اشاره به سیاست این ستاد تصریح کرد: به طور کلی سیاست این ستاد حمایت از ارتقا کیفیت ساخت داخل در استانداردهای جهانی و قابل رقابت در عرصه جهانی از طریق کمک به توانمندسازی علمی، پژوهشی و فناوری است.

وی در ادامه تأکید کرد: لیستی از فناوری‌ها که شامل 600 محصول است معرفی شده به معاون توسعه فناوری داده شده که از طریق آن قصد داریم برای این گونه فناوری‌ها که ظرفیت آن در کشور وجود دارد برنامه‌ریزی داشته تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این فناوری‌ها استفاده کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: مسلما ظرفیت‌های اولیه توسعه و استمرار این گونه محصولات در کشور ایجاد یا پیش‌بینی شده و اگر این محصولات به مراحل تولید بومی نرسیده باشد به دلیل عدم وجود ظرفیت‌های فناورانه نیست بلکه این ظرفیت به صورت بالقوه در کشور وجود دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار