معاون علمی فناوری‌ ریاست جمهوری گفت: 50 درصد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون فناوری ریاست جمهوری در گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت که صبح امروز چهارشنبه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: 50 درصد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت کار می‌کنند که امیدواریم این 50 درصد در حوزه آموزش نیز راه رسوخ را پیدا کند. 

وی بیان کرد: ما یک کشوری هستیم که ذخیره هیدروکربنیک داریم و از این لحاظ بزرگترین کشور منطقه هستیم.  4و نیم میلیون دانشجو در سطح کشور در حوزه‌ سلامت و شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول تحصیل هستند.

ستاری بیان کرد : آن چیزی که سرمایه اصلی کشور است نفت و گاز آن نیست بلکه دانش و اقتصاد دانش‌بنیان است که باید در اقتصاد به آن تکیه کنیم.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: بسیاری از کشورها توانسته‌اند مشکلات خود را 
حل کنند، این مشکلات با سرمایه‌های اصلی کشور یعنی جوانان نخبه حل می‌شود و در صورتی که قدر این جوانان را ندانیم مهاجرت آنها اتفاق می‌افتد .
 
وی تاکید کرد: آنچه که پایه اقتصاد دانش‌بنیان را تشکیل می‌دهد نیروی انسانی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است که از این طریق باید ایده‌های جدید در اقتصاد کشور ایجاد کنیم. 

ستاری خاطر نشان کرد: دولت به اندازه کافی اثبات کرده است که در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان موفق بوده ولی آنچه که در اینجا به عنوان ضعف به چشم می‌خورد در حوزه فرهنگسازی این فرهنگ باید در زندگی روزمره ما به کار رود و تغییر این فرهنگ کار زیادی را می‌طلبد. 

وی در پایان عنوان کرد: نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان 17 الی 18 ساعت کار می‌کنند که می‌توانیم از این لحاظ در منطقه نفر اول باشیم . 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار