نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تحول، تعالی و حرکت پرشتاب کشور در همه عرصه های مدیریتی در گرو توجه ویژه به نهاد آموزش و پرورش کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امروز در دومین نشست هفتمین دوره مجلس دانش آموزی که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد ؛ با اشاره به جايگاه خوب مجلس دانش آموزي و انتظار نقد موثر مديران از سوي اين مجلس اظهار کرد: اگر بخواهيم فضايي را معرفي کنيم که در نقد داراي پاکيزِگي فضا است و کمترين فضاي غيرکارشناسي و غير علمي و متاثر از فضاي سياسي را دارد به جرات مي توان گفت اين فضا، فضاي مجلس دانش آموزي است.

وی با تاکید براینکه دانش آموزان با ارزش ترین سرمایه های ملی هستند و تمام پیشرفت های کشور مرهون توجه به این سرمایه 13 میلیونی است، بیان کرد: هر توفیقی در هر عرصه مرهون توجه ویژه و استفاده شایسته از این سرمایه های بزرگ است ،امروز امکان حضور آحاد نوجوانان و جوانان و کسانی که در سنین آموزش قرار دارند در کرسی های مدارس آماده شده است و این بیانگر اهتمام آموزش و پرورش بر تربیت دانش آموزان است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تبدیل شدن ما در کمتر از 50 سال آینده به مرجع علمی در جهان در گرو سرمایه گذاری در این نهاد آموزشی و پرورشی است، خاطرنشان کرد:

اگر می خواهیم دغدغه نفوذ فرهنگی نظام سلطه با مدیریت آمریکای جهانخوار کاهش دهیم باید با ارائه آموزش های دقیق در مقطع آموزش و پرورش این راه را هموار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت:امروز جهان کوچکتر از دهکده است، مرزها برداشته شده است؛ ماهواره ها بعنوان ابزاری برای فرو ریختن باورها و ارزش های دینی ملت ها بکار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور ما در دنیا به علت وجود فضای مجازی و رسانه ها است، اظهار کرد:اگر فضای مجازی و رسانه ها نبود قطعا ما امروز در یمن حضور نداشتیم و عراق به یک جبهه قدرتمند در برابر نفوذ غرب تبدیل نمی شد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از این راهها تربیت جوانان و نوجوانان آراسته به اخلاق و تربیت درست است و این وظیفه مدیران آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه باید از هر راه و روشی برای ارتقای سطح دین داری و دین پروری اهتمام کرد ، خاطرنشان کرد:هر آموزگاری قبل تدریس رشته درسی مرتبط خود باید اخلاق دین و قانون مداری و احساس تدین را در مخاطبان خود نهادینه کند و کسانی مثل شهیدان علی محمدی و شهریاری را تربیت کنیم که در اوج تحریم و فشار ایران را به بهترین در منطقه رساندند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: خود را کوچک نشمارید شما دارای سرمایه های بزرگ که همان فطرت الهی است هستید خود را تربیت علمی اخلاقی کنید و هر کجا بودید برکت بیاورید که این برکت ثمره ایمان و تقوا است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مدیران از نقدها ناراحت نشوند و بگذارند دانش آموزان به نقدهای خود بپردازند چرا که دانش آموزان از طهارت روح برخوردارند و این به فهم معضلات و مشکلات کمک می کند .

دومين نشست هفتمين دوره مجلس شوراي دانش آموزي کشور با حضور 150 نماينده دانش آموزي از بين 13 ميليون جمعيت دانش آموزي ايران به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.