عملیات بدنه‌سازی ترمیم و اجرای سردر بازار بزرگ کرمان آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری ،علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در مراسم آغاز این طرح با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته مرکز شهر به دلیل وجود آثار تاریخی و میراث فرهنگی باارزش ترین و گران ترین منطقه شهر است ، افزود: متاسفانه در کشور ما به مرکز شهر که پیشینه تاریخی و میراث معنوی یک شهر است بی توجهی های بسیاری شده و درک نشده چه ثروت خفته ای در مرکز شهر برای نسل حاضر و آینده وجود دارد.

وی با بیان این که مجموعه بر بازسازی کل بازار از کف تا سقف تصمیم گرفت، تاکید کرد: بازسازی و استحکام بخشی بدنه ها و سقف و معابر اطراف بازار به عنوان محور گردشگری و عملیات تخریب، ترمیم و اجرای سردر و بدنه‌ بازار در یک حرکت جهادی شروع شد.

وی با بیان این که بازار کرمان تاریخ چند هزار ساله دارد، افزود: هر گردشگری برای آشنایی با فرهنگ و ادب و میراث مردم کرمان به بازار تاریخی می آید.

استاندار کرمان با انتقاد از نبود فرهنگ دو شیفته کار کردن مردم کرمان ،از بازاریان خواست با همکاری با شهرداری و سازمان میراث در بازسازی بازار بزرگ کرمان پیوند واقعی بین دولت و ملت ایران را نشان دهند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ترمیم ، بازار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.