رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد گفت: میزان تولید سالانه عسل در سالجاری این شهرستان حدود 40 تن پیش بینی می شود و ارزش این عسل تولید شده بالغ بر 24 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، مجید قاسمی نژاد گفت:بر اساس آخرین آمار گیری زنبور عسل، تعداد 7810 کلنی زنبور عسل وجودداردکه این تعداد کلنی برای 220 نفر ایجاد شغل کرده است.

وی به موانعی مانند وجود ریز گردها در سال جاری اشاره کرد و افزود: باوجود این گونه مشکلات، پیش بینی می شود که تعداد کلنی ها افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سروآبادبیان کرد: میزان تولید سالانه عسل در سالجاری این شهرستان حدود 40 تن پیش بینی می شود و ارزش این عسل تولید شده  بالغ بر 24 میلیارد ریال برآورد شده است.

قاسمی نژاد خدمات و اقدامات ارائه شده جهاد کشاورزی سروآباد به این صنعت را علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی جهت بهره برداران، ساماندهی و ایجاد تعاونی تولید، در این بخش، صدور دفترچه زنبورداری، صدور برگه کوچ، بیمه کلونی ها، اجرای پروژه های پرورش زنبور عسل و ثبت مشخصات و رکورد گیری عنوان کرد.

وی ادامه داد:کاهش برداشت عسل طبیعی، بازار پسند نبودن بسته بندی، افزایش صادرات عسل های نامرغوب و غیرطبیعی باعث تهدید و تضعیف بازارهای صادرات عسل طبیعی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد در پایان دلایل کاهش تولید عسل طبیعی در سال جاری را افزایش دمای بیش از حد در فصل گرما، وجود ریزگرد ها و در نتیجه کاهش شهد گلها دانست.

گفتنی است؛شهرستان سروآباد به لحاظ شرایط آب و هوایی، کوهستانهای بلند، بارندگی بالا، مراتع مناسب، و زراعت عمده محصولاتی نظیر یونجه، شبدر، کلزا و سایر محصولات و همچنین امکان کوچ های قشلاق و ییلاق در بیشتر ایام سال و از همه مهمتر بالا بودن کیفیت عسل تولیدی زمینه مناسبی برای توسعه زنبورداری دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.