رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران از راه اندازی شورای استراتژیک به منظور ارزیابی مراکز در دانشگاه‌های علمی کاربردی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسنعلی آقاجانی در نشست روسا و کارشناسان مراکز آموزش علمی کاربردی مازندران در مرکز آموزش علمی کاربردی ساخا آمل بر ایجاد فن بازار در دانشگاه جامع تاکید کرد وگفت: حدود 240 محصول در بخش کشاورزی؛ فرهنگ و هنر دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران تولید شده که ارائه آنها ر جشنواره‌¬ها و بازارچه‌¬ها صورت می¬‌گیرد.

وی بابیان اینکه تاکنون مستندسازی خوبی از تولید محصولات و فنون مراکز علمی کابردی در استان انجام نشده است، گفت: ایجاد فن بازار نقش مهمی در جذب سرمایه¬‌گذار خواهد داشت و کارآفرینی را در استان تسهیل می‌کند.

آقاجانی با اعلام اینکه شورای استراتژیک در دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران فعالیت خود را آغاز کرده است،ادامه داد: در دیداری که مدیران دانشگاه¬‌های استان در سفر ریاست جمهوری به مازندران خواهد داشت, نتیجه نظام ارزیابی مراکز به همراه برنامه استراتژیک دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون 245 شاخص برای ارزیابی مراکز در نظر گرفته شده تا در سال¬‌های آینده به سطح مدیریت مطلوبی در مراکز علمی و کاربردی استان برسیم.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی ساخا آمل نیز در این نشست به سابقه 10 ساله این مرکز در آموزش‌های آکادمیک و تخصصی اشاره کرد و گفت: مسئولان واحد استانی می‌¬توانند از ظرفیت مرکز ساخا با موافقت رشته‌¬های جدید و مرتبط استفاده کنند.

آصف بهاری با بیان اینکه این مرکز از بدو تاسیس بدنبال درآمدزایی برای خود نبوده است، تصریح کرد: فارغ التحصیلان رشته¬‌های تخصصی مورد نیاز شهرداری¬‌ها بویژه رشته آتش¬‌نشانی هم اکنون در کشور سهم عمده‌¬ای در ارتقا سطح خدمات دارند.

وی حمایت مدیران شهری و شورای اسلامی شهر آمل از مرکز ساخا را به عنوان نقطه قوت این مرکز عنوان کرد و افزود: این مرکز آماده تدوین رشته¬‌های جدید در حوزه تخصصی شهرداری است که به نتیجه رسیدن آن همکاری مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد.

بهاری از شیوه سیاست کارآفرینی در دانشگاه جامع انتقاد داشت و گفت: کار آفرینی در رشته‌¬های مختلف سبک و سیاق خاص خود را دارد ولی در حال حاضر شاهد مباحث تولید محصول در سیاست کارآفرینی دانشگاه جامع هستیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.