انتشار بیش از 12 هزار مقاله ISI در شش ماهه اول امسال

انتشار بیش از 12 هزار مقاله در شش ماهه اول امسال‌ و واگذاری 20 درصد سهام صندوق غیردولتی فناوری تجهیزات پزشکی از جمله اخبار مهم آموزش عالی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی درحوزه آموزش عالی منتشر شد.

جذب بیش از هزار و ۳۰۰ عضو هیات علمی پزشکی در فراخوان شهریور
مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت اعلام کرد: مهلت ثبت نام در این دوره از فراخوان جذب تا پایان شهریورماه ۹۴ است و متقاضیان می‌توانند در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی، موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته وزارت بهداشت شرکت کنند.

تخفیف شهریه فرزندان اعضای هیأت علمی افزایش می‌یابد
میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در دومین گردهمایی (روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران)  گفت: براساس بخشنامه‌ای که به زودی ابلاغ خواهد شد، از این پس فرزندان کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از درصد بیشتری از تخفیف شهریه بهره‌مند خواهند شد.

توزیع منشور حقوق دانشجویی در دانشگاه‌ها
سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از جمله برنامه‌های امسال در دانشگاه‌ها را توزیع منشور حقوقی دانشجویی و جشنواره‌‌های متعدد عنوان کرد.

وی با بیان تمرکز بیشتر روی برنامه‌های ابتکاری ادامه داد: کتاب منشور حقوق دانشجویی در بین دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود همه‌ی مقاطع توزیع می‌شود. دانشجویان می‌توانند با خواندن این کتاب از حقوق دانشجویی خود مطلع و بهره‌مند شوند.
زمان ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی پیام نور اعلام شد
عباس گل بداق مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام غیر حضوری دانشجویان پذیرفته شده در آزمون کارشناسی سراسری سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دانشگاه پیام نور از تاریخ ۲۵شهریور۹۴ لغایت ۲۹شهریور۹۴ اعلام شده است.

 در شش ماهه اول امسالISI انتشار بیش از 12 هزار مقاله درISI
وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم از رشد سه‌پله‌ای رتبه‌ی کشور در انتشار مقالات خبر داد. 

وی افزود: رتبه علمی کشور در این مقالات در سال گذشته 1393، 21 بوده و امسال تاکنون رتبه‌ی 18 را به خود اختصاص داده است البته هنوز آمار امسال تکمیل نشده است. 

امکان تقسیط شهریه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور
دکتر میرزا حسن حسینی معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور از فراهم شدن شرایط تقسیط شهریه دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: کلیه دانشجویان می توانند با پرداخت شهریه ثابت نسبت به انتخاب واحد خود اقدام نموده و مابقی شهریه را طی چند قسط تا پایان ترم قبل از آغاز امتحانات، تسویه کنند.

 آغاز شدEPT ثبت نام آزمون زبان انگلیسی 
دکتر مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ثبت نام این آزمون از روز یکشنبه ۲۲ شهریور آغاز شده و تا یکشنبه ۲۹ شهریور ادامه دارد.

شناسایی 11 پایگاه و 240 نشریه‌ علمی بی‌اعتبار
محسن شریفی مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی از شناسایی 11 پایگاه علمی و 240 نشریه‌ی علمی متخلف خبر داد و گفت‌: تاکنون 240 نشریه و 11 پایگاه علمی را شناسایی کردیم تا دانشجویان و محققان از نشر در این نشریه‌ها خودداری کنند اما اگر مقاله و یا طرحی قبل از معرفی نشریات متخلف در آنها به چاپ رسیده باشند مورد قبول خواهد بود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران منصوب شد
مراسم معارفه مدیرکل جدید امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و تقدیر از مدیرکل سابق این اداره، در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم از زحمات و خدمات دکتر جعفر گل‌محمدی، مدیرکل سابق این اداره تقدیر و مهندس محمدهادی عسگری به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

سرپرست دفتر برنامه و بودجه وزارت علوم منصوب شد
محمد حسین امیدمعاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در حکمی محمدمهدی لطفی مدیر دفتر برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه یزد را به عنوان سرپرست دفتر برنامه و بودجه وزارت علوم منصوب کرد.

تمدید 2 روزه مهلت ثبت نام برای آزمون دكتری تخصصی رشته‌های علوم پزشكی
 محمدحسین پوركاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اعلام این خبر افزود: داوطلبان آزمون دكتری تخصصی رشته‌های علوم پیه پزشكی و بهداشت، داروسازی، دندان پزشكی و طب سنتی 6 و 7 مهرماه مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام ، ویریش و یا تكمیل مدارك خود اقدام كنند.

ابلاغ سرفصل‌های مصوب شورای تحول به دانشگاه‌ها
غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از تصویب ۶۰ برنامه درسی در شورای تحول و ارسال این برنامه‌ها به وزارت علوم خبر دادو گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید آثار تصویب این 60 برنامه در برخی رشته های علوم انسانی در دانشگاه‌ها از جمله روانشناسی، علوم سیاسی و زبان‌های خارجی حتما آشکار خواهد شد.
جزئیات افزایش تخفیف شهریه ویژه کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد میزان افزایش تخفیف شهریه ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و خانواده تحت تکفل آنها را ابلاغ کرد.

وزیرعلوم ۳ حکم انتصاب برای دانشگاه های کشور صادر کرد
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی احکام جداگانه‌ای دکتر حمید رضا قیصری را به عنوان سرپرست دانشگاه فسا، دکتر سید منصور سید نژاد را به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان و دکتر محمد رضا جعفر زاده را به عنوان مسئول راه اندازی مرکز آموزش عالی استهبان منصوب کرد.

تغییر فرآیند دریافت تاییدیه تحصیلی/ افزایش ۶۹درصدی هزینه سرویس
با تغییر روش آیین نامه دریافت تاییدیه تحصیلی که تا پیش از این از طریق دفاتر پستی مستقر در دانشگاهها انجام می شد، دانشجویان باید از این پس برای دریافت این سرویس، به دفاتر پیشخوان خدمات مراجعه کنند.

آیین‌نامه‌ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به روز رسانی شد
آئین‌نامه‌ها، تسهیلات و برنامه برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای «رویش» و سایر برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان به روز رسانی شد.

نتایج پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد
مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: نتایج بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد ویژه فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی این دانشگاه اعلام شد. داوطلبان می‌توانند جهت مشاهده نتیجه خود به وب سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

دانشجویان همه مقاطع کارنامه سلامت دریافت می‌کنند
حمید یعقوبی رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: از تمام دانشجویان کشور آزمایش قند خون گرفته می‌شود و پس از آن کارنامه سلامت به آن‌ها اعطا می‌شود.

کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۴ منتشر شد
حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارنامه داوطلبان آزمون سراسری سال در روز سه شنبه 24شهریور 94 خبر داد و گفت: در صورتیکه داوطلبان درباره مندرجات کارنامه سوالی داشته یا در انتخاب رشته اشتباه کرده باشند،‌ می توانند حداکثر تا شنبه 18 مهر از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش اقدام کنند.

وام‌ ازدواج و اشتغال در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از دستور کار قرارگرفتن وام ازدواج و اشتغال برای دانشجویان خبر داد.

دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر در پنجمین دوره جشن دانش آموختگان دانشگاه پیام نور که در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: در آغاز سال تحصیلی توجه و خدمت رسانی به دانشجویان را وظیفه خود می دانیم.

انتصاب پژوهشگر برجسته علوم دارویی به دبیری شورای آموزش داروسازی
دکتر محمد عبدالهی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران طی حکمی از سوی دکتر باقر لاریجانی  معاون آموزشی وزارت بهداشت به عنوان دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی منصوب شد.

معرفی نمایندگان شورا در هیات تجدید نظر دانشگاه ها
نمایندگان شورای عالی انقلاب در هیات تجدید نظر در دانشگاه ها انتخاب شدند.
 مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دکتر ولایتی و حجت الاسلام والمسلمین قمی برای هیات تجدید نظر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر کی نژاد و حجت الاسلام والمسلمین صدرحسینی برای هیات تجدید نظر در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین دکتر جاسبی و دکتر داوری اردکانی برای هیات تجدید نظر در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند.

واگذاری 20 درصد سهام صندوق غیردولتی فناوری تجهیزات پزشکی
دکتر رضا ملک زاده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با واگذاری 20 درصد سهام این معاونت از صندوق غیردولتی پژوهشی و فناوری تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، موافقت کرد.

امکان ثبت نام پذیرفته شدگان نوبت بهمن دانشگاه آزاد در مهرماه
بخشنامه امکان ثبت نام پذیرفته شدگان نوبت بهمن دانشگاه آزاد اسلامی در مهرماه به شرط رعایت حدنصاب کلاس ها ابلاغ شد.

بر اساس این بخشنامه واحدهای دانشگاهی می توانند با رعایت سقف ۳۰ نفر برای هر کلاس مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ نفر برای هر کلاس مقطع دکتری تخصصی نسبت به ثبت نام از پذیرفته شدگان نیمسال دوم در مهر ماه سال جاری اقدام کنند.

رتبه بندی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی تا پایان سال
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: رتبه بندی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی نیز بر اساس اطلاعات درج شده در این پورتال تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

تمدید مجدد ثبت نام اینترنتی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه
 دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد: پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد در صورتی که موفق به ثبت نام مرحله اول (اینترنتی) نشده‌اند، حداکثر تا پایان وقت اداری یک مهر 94 فرصت دارند با مراجعه حضوری به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

 20درصد پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری قابلیت تجاری سازی دارند
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: 20 درصد از پایان‌نامه‌ها و رساله ها قابلیت تجاری سازی و 10 درصد اساتید تمایل به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

اعلام نتایج و انتشار کارنامه آزمون کاردانی فنی‌وحرفه‌ای ساعت 23 امشب
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی و همچنین کارنامه داوطلبان آزمون کاردانی فنی‌وحرفه‌ای ساعت 23 دوشنبه 23شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

افزایش تعداد دانشجویان الکترونیک دانشگاه آزاد
حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال ۹۶ به ۸۰ هزار نفر می رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.