دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

وضعیت نامناسب اعزام دانشجویان به خارج، مشکلات اقتصادی مانع تاسیس دانشگاه عارف و اعلام اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون پیام نور در 30 دی ماه از جمله مهمترین اتفاقات آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در هفته‌ای که گذشت دانشگاه شاهد اتفاقات متعددی بود.
  
کارآفرینی مطالبه امروز جامعه از حوزه آموزش عالی است 
هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: اگر چه ساماندهی آموزش عالی به علت افت‌ و خیزهای فراوان دچار وقفه شده بود اما مجددا و با جدیت بحث ساماندهی را آغاز کرده‌ایم و این راه باید به سوی ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم بیانجامد.
 
آغوش باز بنگاه‌های اقتصادی برای پروژه‌های کاربردی/حل مشکلات صنعت با همکاری مراکز پژوهشی 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یک مصوبه خوب امروز در مجلس بررسی شد و آن قرار دهی 10 درصد از مالیات بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شرکت‌های بزرگ دولتی و صنایع برای حمایت از مراکز پژوهشی و دانشگاهی برای رفع مشکلات صنعت می‌باشد.
 
کارآفرینی مطالبه امروز جامعه از حوزه آموزش عالی است 
هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: اگر چه ساماندهی آموزش عالی به علت افت‌ و خیزهای فراوان دچار وقفه شده بود اما مجددا و با جدیت بحث ساماندهی را آغاز کرده‌ایم و این راه باید به سوی ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم بیانجامد. 
 
اعلام اسامی پذیرفته شدگان کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در 29 دی ماه 
توکلی مشاور ارشد سازمان سنجش گفت : اسامی پذیرفته شدگان کاردانی به کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون روز دوشنبه 29 دی ماه اعلام می شود.
 
وزیر علوم باید میزان توزیع دانشجو را مشخص کند 
آهومنش رئیس اتحادیه به موسسات غیر انتفاعی گفت: وزیر علوم برای توزیع عادلانه باید میزان توزیع دانشجو را در دانشگاه‌های آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی مشخص کند.
 
تسهیلات برتر نخبگان از سال 94 اجرایی می‌شود 
منتظر معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان گفت: پیش بینی می‌شود تسهیلات برتر نخبگان در سال آینده دو برابر شود چنانچه در سال گذشته هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
 
تحقق حمایت‌های موثر از شرکت‌های دانش بنیان محیط زیست 
قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی گفت: حمایت‌های موثر از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه محیط زیست محقق می‌شود. 
 
آموزش عالی نیازمند تدوین یک سند راهبردی است/توسعه رشته‌های دانشگاهی با نیاز جامعه تناسب ندارد 
صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مطالبات اصلی حوزه آموزش عالی تدوین یک سند راهبردی در این عرصه است که بتوان بر اساس آن مشکلات کنونی آموزش عالی را مرتفع ساخت. 
 
وضعیت اعزام دانشجویان به خارج رضایت بخش نیست 
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به اینکه مسئله اعزام دانشجویان به خارج از کشور مورد کم توجهی واقع شده است ضرورت دارد مسئولین وزارت علوم قوانین حاکم بر این مؤسسات را بازنگری کنند.
 
بررسی دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در کمیسیون آموزش و تحقیقات 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی از مشکلات فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی که در سایر کشورها درس خوانده‌اند و اعتراضات فراوانی به روندی که وزارت بهداشت در خصوص آنها دنبال می‌کند داشتند با حضور وزیر بهداشت و درمان بررسی گردید. 
 
آموزش عالی نیازمند خلاقیت و کارآفرینی است 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مسائل مهمی که در آمایش سرزمین باید به آن توجه ویژه‌ای شود ایجاد رویکرد مهارت محوری در این موضوع است که می تواند زمینه بروز و ایجاد اندیشه‌های نو را نیز محقق سازد.
 
مشکلات اقتصادی مانع تاسیس دانشگاه است 
محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه عارف هنوز با مشکلات اقتصادی رو به رو است و باید رویکرد دانشگاه نسبت به گذشته تغییر کند. 
 
اعلام اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون پیام نور در 30 دی ماه 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت : اسامی پذیرفته شدگان بدون آزمون پیام نور 30 دی ماه اعلام می شود.
 
بررسی بورسیه‌ها را تا ایجاد آرامش در این پرونده ادامه می‌دهیم 
جعفری . سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیته نظارت بر بررسی پرونده‌ بورسیه‌ها همچنان در حال رصد نتایج بررسی این پرونده از سوی وزارت علوم است و تا ایجاد آرامش در این پرونده فعالیت خود را ادامه خواهد داد.
 
تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاهها در جلسه‌ی بعدی شورای انقلاب فرهنگی 
فرهادی وزیر علوم گفت: وضعیت دانشگاههایی که با سرپرست اداره می‌شوند در جلسه‌ی بعدی شورا مشخص می‌شود.
 
کمبودهای بودجه را به فرصت مبدل سازیم/ تقویت پژوهش لازمه اقتصاد مقاومتی است 
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در خصوص بودجه در حال بررسی تمامی پیشنهادات هستیم و می خواهیم نواقص و کمبودهای بودجه را مبدل به یک فرصت سازیم.
 
ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در کشور 
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعتبار ویژه پژوهشی برای تأمین منابع علمی و نشریات معتبر به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.
 
اخذ مجوز از شورای گسترش برای رشته‌های دانشگاه آزاد الزامی است 
جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: موضوع پذیرش دکتری دانشگاه آزاد از سوی کمیسیون مجددا با وزیر علوم مطرح گردید و مقرر شد، تنها رشته‌هایی که تا اردیبهشت مجوز از شورای گسترش بگیرند حق ادامه پذیرش خواهند داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار