دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

پایان سرپرستی وزارت علوم ورای اعتماد ندادن نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی و تقلب علمی وزرای سابق اروپایی از جمله اتفاقات اموزش عالی در هفته گذشته بود


شایعه تمایل نمایندگان برای وزیر علوم شدن، کذب محض است 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به این که به تازگی شنیده می‌شود نمایندگان خود به دنبال کسب موافقت دولت برای وزیر شدن هستند، بنده اعلام می‌کنم این مطلب کذب محض است و هیچ فردی تاکنون به دنبال این پست نبوده است. 

50درصد از طرح‌های کلان ملی بدون مشکل فعالیت دارند 
معتمدی رئیس دانشگاه امیر کبیر گفت: با توجه به مسئولیت دانشگاه امیر کبیر در طرح‌های کلان ملی، 50 درصد بدون مشکل در حال فعالیت هستند. 

حکم سرپرستی نجفی 2 روز دیگر پایان می‌یابد/ امکان تمدید حکم سرپرستی وجود ندارد 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: براساس آنچه در قانون اساسی آمده هیچ سرپرستی نمی تواند بیشتر از 3 ماه در یک وزارتخانه فعالیت کند و لذا حکم سرپرستی دکتر نجفی در وزارت علوم نیز 20 روز دیگر یعنی 29 آبان پایان می‌یابد. 

برخورد جدی با مراکز فاقد مجوز دوره‌های IELTS و TOFEL 
مهر علی زاده معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به اهمیت آزمون IELTS و TOFEL و آزمونهای مشابه مجریان آموزشی فاقد مجوز از مراجع ذی صلاح با سوء استفاده از نیاز متقاضیان و با اجرای بی کیفیت دوره‌های آموزشی موجب نارضایتی و شکایت متعدد از این مجریان غیر مجاز شده است. 

در مراکز فاقد مجوز ثبت نام نکنید 
مهرعلی زاده معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت :  با توجه به فعالیت گسترده مجریان فاقد صلاحیت برگزار کننده کلاس‌های آمادگی کارشناسی ارشد برای ورود به دانشگاه پیام نور داوطلبان در مراکز فاقد مجوز ثبت نام نکنند. 

از سیاست‌های کلی علم و فناوری فاصله زیادی داریم/ اقدامات راهبردی در برنامه دانش آشتیانی دیده نمی‌شود 
صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در چند روز اخیر مطالعات زیادی روی برنامه‌ها و سابقه دکتر احمدی دانش آشتیانی انجام داده‌ام اما به نظر می‌رسد اقدامات راهبردی در برنامه‌های ایشان دیده نمی‌شود. 

دانش آشتیانی رای نمی‌آورد/ پاسخ‌های وی به سوال نمایندگان قانع کننده نبود 
فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به اینکه روز گذشته دانش آشتیانی با نمایندگان عضو کمیسیون جلسه ای داشت نتوانست به سوال نمایندگان پاسخی قانع کننده ارائه دهد. 

سایت sima go به پایگاه‌های اطلاعاتی دسترسی کامل ندارد/ ISI و ISC معتبرترین سایت جهت دریافت آمار علمی 
مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC گفت: جهت دریافت معتبرترین آمار دقیق علمی تعداد مقالات به سایت‌های ISI و ISC مراجعه کنید. 

شورای بررسی متون علوم انسانی تشکیل شد 
آئینه‌وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: شورای بررسی متون علوم انسانی جهت به روز کردن این متون تشکیل شد.
 
فقدان طرح آمایش آموزش عالی مهم‌ترین دغدغه این حوزه است 
رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت :به عقیده بنده مهم‌ترین چالش در حوزه آموزش نبود، طرح آمایش آموزش عالی است که تاکنون عملیاتی نشده است. 
 
اتمام بررسی آئین نامه تقلب‌های علمی تا ۳ هفته آینده/ میزان جریمه استاد و دانشجو مشخص شد 
احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آئین نامه تقلب‌های علمی بعد از بررسی، براساس اصلاحات اعضای شورای معاونین تا ۳ هفته آینده به اتمام می‌رسد و میزان جرم و جریمه استاد و دانشجو مشخص می‌شود. 

حلقه انتخابات گزینه‌ها برای وزارت علوم متنوع نیست / ملاک نمایندگان از زمان استیضاح فرجی‌دانا تاکنون یکسان است 
طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزارت علوم از یک حلقه 5 تا 7 نفره انتخاب می‌شود که تاکنون 4 نفر از این افراد به مجلس معرفی شده و اعتماد مجلس را جلب نکرده‌اند اما دولت خارج از این 7 نفر کسی را معرفی نمی‌کند. 

ضرورت ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی 
رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت :  با توجه به مشکلاتی که در حوزه سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، شامل کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد، ضرورت دارد هرچه سریع‌تر این موضوع ساماندهی شود. 

بعید به نظر می‌رسد گزینه پیشنهادی وزارت علوم رأی بیاورد 
فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بررسی برنامه‌های احمدی دانش آشتیانی و سابقه عملکردی وی با آنچه که مد نظر مجلس است، تفاوت زیادی دارد. 

تقلب علمی وزرای سابق اروپایی/ شناسایی ۳۷۰ مجله غیر معتبر توسط ISC 
مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری ISC گفت: ‌وزیر دفاع سابق آلمان و رئیس دفاع روسیه (مسکو) به دلیل تقلب‌های علمی بر کنار شدند. 
 


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار