گاردین: مطرح شدن مسلمان و غیرآمریکایی بودن اوباما در مبارزات انتخاباتی ترامپ

سخنگوی ترامپ گفت: تئوری های توطئه مدت هاست که حول این محور می چرخد که پدر اوباما که اهل کنیا است، یک مسلمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین نوشت: یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال فردی که اوباما را مسلمان و غیرآمریکایی خواند، تلاشی برای اصلاح آن نکرد.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنج شنبه در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود از پاسخ به سوال فردی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را یک مسلمان و غیرآمریکایی خواند، طفره رفت.

وی در این گردهمایی که با شرکت سه هزار نفر در نیوهمپشایر برگزار شده بود به سوال ها پاسخ داد. در این مراسم یک نفر گفت: ما مشکلی در این کشور داریم که مسلمانان هستند. ما می دانیم که رئیس جمهور کنونی نیز یکی از آنهاست. در این جا ترامپ با تشویش گفت: درست است. 

آن فرد سپس افزود: می دانید که وی حتی آمریکایی نیست. ترامپ باحالتی از رضایت گفت: ما به این سوال نیاز داریم. پاسخی که موجب خنده پراکنده حضار شد.

سوال کننده در ادامه گفت: اما ما در جاهایی که آنها می خواهند ما را بکشند، اردوگاه های آموزشی داریم. سوال من این است،‌ چه زمانی می توانیم از دست آنها خلاص شویم؟

ترامپ تا آنجا که امکان داشت به طور مبهم به این سوال پاسخ داد. وی گفت: ما مسائل بسیار متفاوتی را بررسی خواهیم کرد. خیلی ها این حرف را می زنند و ما به این مسئله و مسائل دیگری خواهیم پرداخت.

این نامزد جمهوری خواه سپس به سرعت موضوع را عوض کرد و به سوال دیگری پرداخت.

ترامپ در بیانیه ای گفت: رسانه ها می خواهند به این مسئله در مورد اوباما بپردازند، اما موضوع مهمتر این است که اوباما در این کشور جنگی بر ضد مسیحیان به راه انداخته است. مسیحیان نیاز به حمایت در این کشور دارند. آزادی های مذهبی آنها در خطر است.

سخنگوی ترامپ نیز در گفتگو با روزنامه گاردین تاکید کرد: پاسخ این نامزد انتخاباتی فقط مربوط به اردوگاه های آموزشی بوده است.

گرچه اوباما به شعائر مذهبی مسیحیان عمل می کند، اما تئوری های توطئه مدت هاست که حول این محور می چرخد که پدر وی که اهل کنیا است یک مسلمان است و او ممکن است واقعا در آمریکا به دنیا نیامده باشد.

سوال در مورد دین و زادگاه اوباما موضوعی غیرمعمول در مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان نیست. در سال 2008 نیز جان مک کین، نامزد جمهوری خواهان در آن دوره از انتخابات با سوالی فردی که گفت اوباما عرب است مخالفت کرد. در عوض، ترامپ مدت هاست که به این مسئله می پردازد و اخیرا نیز در پاسخ به سوالی درباره این که آیا اوباما در آمریکا به دنیا آمده است یا خیر پاسخ داد: نمی دانم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار