نماینده جمهوری‌خواه آمریکا از "باراک اوباما" به دلیل حملات هوایی روسیه در سوریه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو؛ سناتور "جان مک کین،" نماینده جمهوری‌خواه ایالت آریزونا با لحنی تند در صحن سنا اظهار داشت: نباید چنین می‌شد؛ اما این پیامد وعده‌های پوچ، عبور از خطوط قرمز و از دست رفتن نفوذ اخلاقی به دلیل فقدان رهبری آمریکا است.

این سناتور که ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا را برعهده دارد از "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، خواست بیدار شود و بار دیگر رهبری آمریکا را نه با استقرار نیروهای زمینی در سوریه و عراق؛ بلکه با عمل به وعده خود برای تضعیف و نابودی داعش نشان دهد.

محافظه کاران به رهبری مک کین از ضعف اوباما و پیام‌های مبهم وی انتقاد می‌کنند و می‌گویند این مسئله موجب ایجاد فضایی برای "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه شد تا در خاورمیانه خودی نشان دهد.

سناتور مک کین گفت: نفوذ روسیه در منطقه امروز بیشتر از 1973 (1352) است. پوتین به دنبال حمایت بین المللی برای کارزار این هفته خود در سازمان ملل متحد بود؛ اما مقامات آمریکایی این هفته گفتند حملات اولیه نزدیک شهر حمص شورشیان مخالف دولت سوریه را هدف قرار داده و مربوط به داعش نبوده است.

مک کین با مسخره کردن بیانیه‌های دولت اوباما که در آن گفته شده است نیات روسیه در سوریه مشخص نیست، این نیات را روشن توصیف کرد و گفت: پوتین می خواهد در آنجا سلطان ایجاد کند و به تدریج قدرت خود را در خاورمیانه گسترش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار