خط و نشان کشیدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت پیروزی؛

رند پال: اگر ایران به توافق عمل کند، آن را پاره نمی‌کنم!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر رئیس جمهور شود، در صورتیکه ایران به توافق هسته‌ای عمل کند، آن را کنار نمی‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بریت پارت نوشت: راند پل به خبرنگاران گفت اگر ایران توافقنامه هسته ای را که اوباما با تهران امضا کرده است، اجرا و به آن عمل کند، در صورتیکه رئیس جمهور شود آن را پاره نخواهد کرد. 

راند پل گفت: بسیاری گفته اند توافقنامه ایران را پاره خواهند کرد؛ اما من نگاه خواهم کرد که آیا ایران به توافقنامه عمل می کند یا خیر. خود توافقنامه در صورتیکه ایران به اهداف صلح آمیز آن پایبند باشد، توافقی خوب است.

وی مدعی شد: "علت اینکه من با این توافقنامه مخالف بوده ام این است که می ترسم ایران به این توافقنامه عمل نکند زیرا آنها در گذشته صادق نبوده اند، زیرا ما اهرم کافی نداریم در صورتیکه ایران در مسیر غلط حرکت کرد، آن را به مسیر درست برگردانیم. اما اینکه هر کسی بگوید در صورتیکه رئیس جمهور شود توافقنامه هسته ای ایران را پاره می کند بدون اینکه اصلا ببیند آنها به این توافقنامه عمل می کنند یا خیر، این کار نیز اشتباه است. "

پال در ادامه مدعی شد: "به نظر رای گیری درباره اینکه این توافقنامه به عنوان پیمان در نظر گرفته شود، بهتر از کارهای دیگر بود. متاسفانه ما در این مسئله موفق نبوده ایم. این توافقنامه دست کم پنجاه میلیارد دلار در اختیار ایران می گذارد که می تواند با آنها تسلیحات پیشرفته بخرد و پس از سال دوهزار و بیست و پنج موشکهای دوربرد مجهز به کلاهک هسته ای بسازد. "

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین ادعا کرد:" این توافقنامه به ایران امکان می دهد مانع بازرسیها برای راستی آزمایی شود و محدودیتی برای حمایت مالی ایران از گروههای جهادی در لبنان، سوریه یا یمن ایجاد نمی کند."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار