کارگروه همکاری مشترک بین ایران و روسیه به منظور تعیین پروژه های مشترک فناوری و ساخت بین صنایع دو کشور تشکیل شد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان   گفت: ماموریت این کارگروه تعیین پروژه‌های مشترک فناوری و ساخت بین صنایع پیشرفته دو کشور است. روسیه این کارگروه را تاکنون با کشورهایی نظیر هند، چین، ایجاد کرده و توسعه داده است و ایران نیز وارد این کارگروه شده است. 

وی در ادامه تاکید کرد: این کارگروه فرصتی برای جهش فناوری در حوزه‌هایی است که روسیه در جهان نقش پیشرو دارد. 

منطقی بیان کرد: این کارگروه دارای چند کمیته با اولویت‌های کمیته هوایی، فضایی، کمیته نانو و مواد، علوم شناختی و همکاری های دانشگاهی است که وظیفه کمیته‌ها تعیین چشم انداز و نقشه راه فناوری در حوزه‌های استراتژیک است. 

منطقی در خصوص نمایشگاه ماکس 2015 بیان کرد: نمایشگاه ماکس روسیه به صورت دو سالانه برگزار می‌شود و علاوه بر شرکت‌ سازندگان محصولات هوایی و فضایی این نمایشگاه بزرگترین سمپوزیوم بین طراحان روسیه و دیگر شرکت‌ها برای تبادل تجربیات است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی تصریح کرد: همکاری مشترک در ایجاد پایگاه اورهال منطقه‌ای بالگردهای روسی، همکاری در طراحی و تولید پهپادها و همکاری در استفاده از مراکز طراحی، تست تضمین مرغوبیت و قابلیت اعتماد موتورهای طراحی و ساخته شده در ایران از جمله همکاری های مشترک بین ایران و روسیه خواهد بود. 

منطقی در خصوص حوزه محصول و فناوری نوین بیان کرد: حضور برخی از شرکت‌ها با توجه به فناوری‌ نوین دست یافته در این شرکت‌ها به سمت بررسی محصول و مورد استفاده محصول این در پروژه‌های ایرانی صورت گرفت. 

وی با اشاره به حوزه بالگردهای تجاری خاطر نشان کرد: تعداد 49 شرکت در حوزه بالگردهای تجاری رصد و مذاکره شد که زمینه همکاری باکشورهای فرانسه، چک بلاروس و روسیه فراهم شد. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار