رئیس جمهور گفت: عشایر و روستائیان نقش بی بدیلی در حراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پیام مکتوب به کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا که امروزتوسط دبیر ستاد عالی هماهنگی بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرائت شد ، با اشاره به اینکه عشایر و روستائیان نقش بی بدیلی در حراست از تمامیت سرزمینی و هویت ملی این مرز و بوم دارند آورده است : از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی و از حماسه دفاع مقدس تا حماسه سیاسی انتخابات روستائیان و عشایر اراده خود را بر مستبدان و تجاوزگران تحمیل کردند.

وی خاطر نشان کرده است : زنان و مردان روستایی و عشایر حاملان اصلی فرهنگ ایمان ، همیاری و همزیستی با طبیعت و هریک از طوائف ایرانی گونه ای عطرآگین از بوستان طربناک سنت ها ، استعداد ها و خلاقیت های ایرانیان هستند.

رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه مساجد روستایی محور اصلی زندگی مومنانه و محل هم اندیشی در حل مشکلات است ، آورده است : سبک زندگی روستایی با تلاش برای معاش ، یاریگری در زندگی جمعی و بهره مندی اعتدالی از محیط زیست عجین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی برگزرای چهارمین کنگره ملی فرهنگ روستا و عشایر را فرصتی مناسب برای قدرشناسی از مادران ، معلمین ، روحانیون و سایر فعالان فرهنگیدر روستادانسته وآورده: بیش از 10 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد بار سنگین استعدادیابی و حمایت و هدایت خلاقیت های هنری را برعهده دارند.

چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایرکه با حضور بیش از 700 نفر از فعالان و نخبگان روستا ها و عشایر کشور از 23 شهریور آغاز شده تا فردا در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.