مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: از 57 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده در کشور، سهم استان کردستان 228 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علیرضا‌ الوندی در جلسه شورای اصناف  که با حضور نماینده مردم کردستان در مجلس و فرماندار این شهرستان برگزار شدبا اعلام این خبر افزود: میزان مالیات‌های وصول شده در سال گذشته در این استان برابر 7 درصد هزینه‌های صرف شده دولت در این استان است.

الوندی در خصوص اعتراضات مالیاتی برخی از اصناف شهرستان کامیاران، اضافه کرد: این شهرستان بیش از 7 درصد کل جمعیت کردستان را به خود اختصاص داده در حالی که تنها 1.3 درصد کل مالیات وصول شده در سال 93 استان کردستان در این شهرستان وصول شده است.

وی تصریح کرد: میزان مالیات وصول شده در شهرستان کامیاران نسبت به جمعیت آن نشان می‌دهد که وضعیت کسب و کار در آن نسبت به سایر شهرستان‌های استان ضعیف‌تر است.

وی میزان مالیات سال گذشته شهرستان کامیاران را 2 میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از مجموع بیش از 3 هزار و 700 پرونده مالیاتی این شهرستان، بیش از هزار و 300 فقره معاف از مالیات بوده و از بیش از 2 هزار و صد فقره کمتر از یک میلیون تومان مالیات دریافت شده که این میزان معادل 58 درصد کل پرونده‌های مالیاتی این شهرستان است.

الوندی در خصوص مالیات‌های بالای یک میلیون تومان وصول شده در شهرستان کامیاران افزود: از مجموع مالیات وصول شده در شهرستان کامیاران بالغ بر 427 میلیون تومان آن مربوط به مالیات ارزش افزوده و 890 میلیون تومان آن مربوط به مالیات مشاغل بوده‌است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.