نماینده ولی‌فقیه در کردستان خواستار شناسایی موقوفات برای ترویج نماز و آبادانی مساجد در این استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در بازدید از سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه استان و بررسی نحوه مدیریت موقوفات گفت: سامانه اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه مانع از برخی سوء استفاده‌هایی که از موقوفات می‌شود خواهد شد.

وی افزود: این سامانه از تجاوز موقوفه‌خواران و افرادی که موقوفات را به راحتی تصاحب می‌کنند جلوگیری کرده و این مهم حرکتی ارزشمند در مدیریت و کنترل موقوفات ازسوی سازمان اوقاف است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: :یکی از منفعت‌های این سامانه جامع اطلاعات کنترل و مدیریت طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.
وی تصریح کرد: واقفین با وجود سامانه اعتماد بیشتری به اوقاف خواهند داشت، چراکه سر و سامان دادن به امور موقوفات و نیات آن، قرآن، مساجد و اماکن متبرکه جامعه را پویاتر می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهرودی خاطرنشان کرد: هرچه موقوفات بهره‌وری و درآمد بیشتری داشته باشند، نه تنها اجر معنوی بسیاری به همراه خواهد داشت، بلکه در دنیا موجبات آسایش و رفاه مردم را فراهم خواهد کرد.
به گفته وی، کردستان ظرفیت خوبی دارد، ولی موقوفات با نیات اجتماعی و قرآنی بسیار کمی در این استان وجود دارد و باید در این خصوص اقداماتی انجام گیرد.

حجت‌الاسلام شاهرودی بر ضرورت همکاری و ارتباطات سایر دستگاه‌ها  با اوقاف استان تاکید کرد و گفت: همکاری تمامی دستگاه‌ها به ویژه ثبت اسناد با اوقاف  موجب سامان پیدا کردن و رشد هر چه بیشتر موقوفات خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تکمیل اطلاعات موقوفات در سامانه و کنترل و مدیریت هر چه بیشتر بر روی موقوفات استان بستر بهره‌وری بیشتر موقوفات  و توسعه استان فراهم شود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.