در چهار سال گذشته با جلوگیری از هدر رفت حدود 600 لیتر آب در ثانیه در استان اصفهان، به طور متوسط آب مصرفی حدود 180 هزار نفر در استان تامین شده است.

تامین آب 180 هزار اصفهانی با جلوگیری از هدر رفت 600 لیتر آب در ثانیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به یکی از مشکلات شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ نشست خطوط انتقال آب بوده است، اظهار داشت: با تهمیدات صورت گرفته تمام نشست های خطوط آبرسانی اصفهان بزرگ در راستای اجرای سند جامع مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هر لیتر اب به طور متوسط می تواند آب مصرفی مورد نیاز 300 نفر را در قالب رعایت الگوی مصرف تامین کند، افزود: با جلوگیری از هدر رفت حدود 600 لیتر آب در ثانیه تامین آب حدود 180 هزار نفر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته بیش از 105 مورد نشت گیری روی خطوط آبرسانی استان اصفهان انجام شده است، گفت: نشت‌گیری خطوط آبرسانی در سال گذشته موجب کاهش میزان آب بدون درآمد استان اصفهان به 17.2 درصد شد.

وی تصریح کرد: با این اقدامات اصفهان کمترین میزان آب بدون درآمد کشور را به خود اختصاص داده و به میزان استاندارد جهانی که 15 درصد برای اقلیم های خشک و نیمه خشک است نزدیک شده است.

امینی یادآور شد: در گذشته شرکت آبفا استان اصفهان فاقد اکیپ نشت یابی بود اما با بررسی های سال‌های اخیر، با هدف مصرف بهینه آب و مدیریت مصرف، واحد نشت‌یابی در ساختار نمودار سازمانی پیش بینی شد و اکنون این واحد مجهز به تکنولوژی روز شده به طوریکه مهار نشتی ها در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود.

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب توسط مردم، گفت: مصرف بهینه آب تنها نباید در تابستان اعمال شود و باید در طول سال استمرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با اقداماتی که در راستای ترویج مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گرفت کاهش سرانه مصرف آب حاصل شد و میزان سرانه مصرف از 183 لیتر در سال 89 به 153 لیتر در شبانه روز در سال 93 کاهش یافت.




انتها ی پیام/ی

برچسب ها: تامین ، آب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.