رشت؛

سال آینده، سال دولت الکترونیک

از سال آینده طرح دولت الکترونیک در همه دستگاه های دولتی به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ زیرساخت ها وارتقاء ظرفیت داده پردازی کشور ادامه دارد و قرار است تا سال آینده دولت الکترونیک در همه دستگاه های اجرایی آغاز بکار کند.

معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در همایش دولت الکترونیک، کاربردها، فرایندها و وظایف دستگاه های اجرایی در رشت با اشاره به استراتژی دولت مبنی بر توسعه ی خدمات دولت اعلام کرد : در حال حاضر تلاش ها برای تقویت

نصرالله جهانگرد کاهش اتلاف وقت وهزینه ، جلوگیری از فساد اداری، شفافیت در
نظام های پرداخت ها و سهولت در ارایه ی خدمات اداری را از مزایای دولت الکترونیک اعلام و افزود : در حال حاضرامکانات سخت افزاری این دولت در ادارات دولتی فراهم شده است.

رییس سازمان فن آوری اطلاعات کشور از راه اندازی پرتال دولت الکترونیک ایرانی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود : در این پرتال همه خدمات مرتبط با دولت الکترونیک پیش بینی شده و با ورود به آن می توان عملکرد هریک از دستگاه های اجرایی را در خصوص دولت الکترونیک مشاهده کرد .

وی همچنین افزایش سرعت اینترنت در کشور را برای اجرای بهینه ی طرح دولت الکترونیک ضروری دانست و گفت : شرکت های مخابرات باید ظرفیت اینترنت را در همه استان ها افزایش دهد.

معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در ادامه از تجهیز 25 هزار روستای کشور به دفاتر خدمات دولت الکترونیک تا پایان امسال خبر داد و افزود : قراراست دراین طرح، امکان ارایه ی همه خدمات الکترونیکی در حوزه ی سلامت و اداری به روستاییان فراهم آید .

استاندار نیز در این همایش بر ضرورت ایجاد هرچه سریع تر امکانات زیر ساختی و اجرای هماهنگ طرح دولت الکترونیک در ادارات گیلان تاکید کرد وتصریح کرد : شرکت مخابرات گیلان باید بسترهای ارتباطی طرح دولت الکترونیک اعم از توسعه ی فیبرنوری و افزایش ظرفیت اینترنت را تا سال آینده در گیلان فراهم کند.

محمدعلی نجفی همچنین افزود : در حوزه ی خدمات دفاتر الکترونیک روستایی نیز امسال هزار روستای استان دارای دفاترخدمات دولت می شود.

سیروس رضایتی مدیر کل فن آوری اطلاعات گیلان نیز اعلام کرد : هم اکنون در850 روستای گیلان دفتر خدمات دولت الکترونیک دایر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.