واقعه غدیرخم در آمل بازسازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جانشین فرمانده سپاه ناحیه آمل، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با اشاره به اینکه در سال های گذشته و همزمان با روز عید غدیرخم این حادثه توسط هنرمندان شهرستان بازسازی شد و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم امسال نیز این اتفاق روی می دهد گفت: بازسازی واقعه غدیر یک اقدام فرهنگی قابل توجه است که می تواند تاثیر خوبی روی مردم داشته و آن ها را با بسیاری از حقایق عالم اسلام آشنا کند.

سروان رمضان رنجبر ، مکان حرکت کاروان را از سپاه تا آستانه امام زاده ابراهیم(ع) عنوان کرد و افزود: بیش از 200 نفر از هنرمندان شهرستانی در بازسازی این واقعه نقش دارند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات این نمایش که شامل لباس های عربی، شتر، اسب ، خیمه و دیگر وسایل می شود در حال فراهم شدن است و هماهنگی لازم نیز صورت گرفته است.

وی یادآور شد: کارهای مربوط به ایجاد جایگاه برای تماشاگران نیز در حال انجام است تا مردم بتوانند در فضای مناسبی به تماشای بازسازی واقعه غدیرخم بپردازند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آمل با بیان این که ترویج فرهنگ غدیر امری ضروری و مهم است گفت: ولایت یکی از نعمت های تمام نشدنی خداوند است که باید بیشتر شناخته شده و تبیین شایسته ای نسبت به آن صورت گیرد.

رنجبر با اشاره به نگرانی های دشمنان از وجود ولایت فقیه، افزود: ارزش گذاری به برگزاری مراسم های دهه ولایت و فرهنگ سازی در این راستا تیری بر چشمان دشمنان اسلام و انقلاب است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل با اشاره به قدمت تاریخی شهرستان آمل گفت: دو رویکرد بزرگ فرهنگی موجب افتخار مازندران می باشد که یکی قیام علویان و دیگری حماسه اسلامی 6 بهمن سال 60 در آمل است که همه این شهر را به عنوان پایتخت علویان می شناسند

محمد محمدی با اشاره به اینکه اولین حکومت اثنی عشری و اولین شهری که شیعه زیدیه در آن شکل گرفت آمل بود افزود: وجود 107 کانون فرهنگی مساجد در شهرستان آمل ظرفیتی خوبی است که باید بتوانیم برنامه های بزرگداشت دهه غدیر را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساری ، واقعه ، غدیر ، آمل ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.