مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با تأکید براین که مردم و مسؤولان مازندران باید خطر بحران آب در استان را جدی بگیرند، گفت: متأسفانه تاکنون اطلاع رسانی صحیح و فرهنگ سازی مناسب در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ محمد ابراهیم بخکشی، با بیان این که امروز برداشت از آب زیرزمینی در مازندران با محدودیت های فراوانی مواجه است، افزود: یکی مهم ترین تهدیدهایی که امروز مازندران در حوزه آب با آن مواجه است بحث سفرهای آب زیرزمینی است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با بیان این که سفره آب زیرزمینی استان محدود است، گفت: متأسفانه الگوی مصرف آب در استان بیش از حد متعارف و معمول است و این خطر بزرگی برای مازندران محسوب می شود.

یخکشی افزود: این استان به دلیل شرایط آب و هوایی موجود تاکنون مشکلات آبی آن پنهان مانده است.

وی با بیان این که اگر میزان مصرف و همچنین کمبود بارش ادامه پیدا کند وضعیت استان در حوزه آب بحرانی تر خواهد شد، گفت: نباید این تصور به وجود آید که چون مازندران استانی است که از نعمت دریا برخورد است، پس دیگر با هیچ مشکل آبی مواجه نیست.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با تأکید براین که جامعه امروز نیازمند فرهنگ سازی در حوزه مصرف آب است، افزود: متأسفانه بخش مهمی از جامعه ما الگوی مصرف را رعایت نمی کنند و همین مسأله عامل ایجاد بحران کم آبی در کشور و همچنین استان می شود.

یخکشی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله کشت دوم در کشاورزی اشاره کرد و با بیان این که نباید به بهانه افزایش تولید مردم را تشویق به کشت دوم با استفاده از آب زیر زمینی بکنیم، گفت: همین مسأله که متأسفانه در مازندران نیز بسیار دیده می شود، مسأله بحران کم آبی را تشدید می کند.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران بر ضرورت جایگزینی تولید پایدار با تولید بر مبنای کشت دوم در استان تأکید کرد و افزود: در پروانه بهره برداری که برای چاه های کشاورزی از سوی این شرکت صادر شد تنها برای یکبار کشت است و استفاده مرحله دوم از این چاه ها غیر قانونی است.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.