مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور بیان کرد:اتحادیه صنعت دامپروری کشور با سرمایه گذاران خارجی طرح عرضه شیر کامل پاستوریزه را آغاز کردند.

جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح عرضه شیر کامل و پاستوریزه توسط دامداران اظهار داشت: اتحادیه صنعت دامپروزی کشور با سرمایه داران خارجی طرح عرضه شیر کامل و پاستوریزه به جای شیر فله در برخی استان‌ها اعم از اصفهان و مرکزی آغاز کرده‌ا‌ند به گونه‌ای که این طرح بعد از اتمام مراحل اداری در این استان‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود:اجرای این طرح همانند طرح خرید تضمینی شیر توسط سازمان تعاون روستایی در افزایش تقاضا و تعادل قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

آزاد در ادامه بیان کرد:بنابراین با اجرای این طرح 10 درصد شیر به مازاد از چرخه تولید خارج شده و از طرفی با کاهش عرضه قطعا صنایع لبنی برای استفاده حداکثری ظرفیت تولید  شیر را به قیمت 1440 تومان از دامداران خریداری خواهند کرد. 

مدیر عامل اتحادیه صنعت دامپروری کشوردر خصوص دامداران ظرفیت تامین این میزان شیر را دارند گفت: در برخی از ایستگاه‌ها روزانه 10 الی 20 تن شیر جمع‌آوری می‌شود در حالی که یک الی دو تن شیر وارد چرخ عرضه شیر کامل شده و مابقی طبق روال گذشته در چرخه تولید کارخانجات وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح نه تنها چربی از شیرگرفته نشده بلکه محصول هموژنیزه نخواهد شد زیرا هدف عرضه شیر دست نخورده بامدت نگهداری دو الی سه روزه است. 

آزاد در پایان تصریح کرد: فروش عرضه این محصول در تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های سراسری کشور صورت می‌گیرد که مراکز فروش عرضه شیر کامل برای دسترسی راحت مردم گسترده تر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار