طرح "مبین" به منظور اشاعه فرهنگ صحیح اقامه نماز در چهار هزار مدرسه سراسر کشور از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود.

سیدعلی منیری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: طرح "مبین" اولین دوره آموزشی برای مدیران مدارس است که به عنوان یاوران نماز در مدارس به اشاعه فرهنگ صحیح اقامه نماز می‌پردازند.

وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز با همکاری آموزش و پرورش کشور با همراهی چهار هزار مدرسه تیزهوشان، دولتی و نیمه دولتی در مقاطع متوسطه اول در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منیری افزود: دانش آموزان بطور مشخص بعد از گذشت یکسال با فراگیری مهارت‌های ضرورت؛ شبهات و طرز صحیح اقامه نماز آشنا می‌شوند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: در جامعه ما هر موقع بحث اقامه نماز به میان می‌آید، ذهن مردم به سوی زور و جبر واجب بودن می‌رود و این در حالی است که طرح "مبین" با شگردهای متنوع و جذاب خاص خود مدیران مدارس را به یادگیری و آشنایی مهارت‌های صحیح اقامه نماز دعوت می‌کنند.

منیری ادامه داد: از جمله مهارت‌ها و نتایج پایان دوره آموزشی طرح "مبین" را می‌توان شیوه‌های صحیح دعوت به نماز در میان دوستان و همکاران و از همه مهمتر دعوت دانش آموزان به فرهنگ نماز را نام برد و همچنین از نتایج مفید و مهم آن پیوند دانش آموزان به مساجد و مقید شدن برپایی نماز جماعت در مساجد محله و منطقه است که طریق فراگیری گوهر نماز تحت عنوان طرح "مبین" انتقال پیدا می‌کند.

منیری در ادامه با اشاره به سه گانه‌های دوره آموزشی طرح "مبین" اظهار داشت: در واقع آنچه که در این 3 مرحله اجرا می‌شود و مدیران فرا می‌گیرند زبان و بیان کودکی و نوجوانی، تکنیک‌ها و یا اقلام اختیاری مدارس و سازگاری‌‌های مربوط به مهارت‌های نماز است.

وی افزود: مدیران در ابتدا با شگردهای نماز باوری و  ضرورت و احکام نماز آشنا می‌شوند و با آموزش آن به دانش آموزان سطح فکری آنها را در زمینه فرهنگ صحیح نماز ارتقاء می‌دهند و همچنین در مرحله بعد ما کاربردی کردن فرهنگ نماز با عنوان نماز یاوری به پرداخت مسابقه‌ها و جشنواره‌های کوچک در مدارس می‌پردازند.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار