چهل و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با شناخت تیم‌های برتر به کار خود خاتمه داد.

خدا را شکر بدون دوپینگ سوم شدیم
به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با شناخت تیم‌های برتر  به کار خود پایان داد.

چهل و پنجمین دوره این رقابت‌ها از 15 شهریور سال جاری در شهر پوکت و سالن سان فین آغاز شد و روز 20 شهریور به پایان رسید.

در این مسابقات  ایران با کسب 499 امتیاز در مکان سوم ایستاد و کشورهای چین با 516 و تایلند با 510 امتیاز در مکان‌های اول و دوم ایستادند.

 نخستین وزنه بردار ایرانی 16 شهریور به روی تخته رفت

مجید عسگری اولین وزنه بردار کشور روز 16 شهریور در وزن 62 کیلوگرم به روی تخته رفت و توانست در یک ضرب نقره و دو ضرب مدال برنز به دست آورد و بلافاصله بعد از این مسابقه از دستان مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری پاداش 400 دلاری  را بگیرد.

این پاداش برای وزنه برداری بود که توانست یکی از نشان‌های قهرمانی را در این رقابت‌ها کسب نماید و بدین ترتیب چراغ اول کاروان وزنه برداری کشورمان در این رقابت‌ها روشن شد. در این وزن جیانجین دینگ از چین 143 کیلو را مهار کرد "در یک ضرب" و قهرمان شد و طلا گرفت و بوم جول سین نیز از کره شمالی با مهار 127 کیلوگرم در یک ضرب سوم شد.

عسگری در یک ضرب 166 کیلوگرم مهار کرد و 4  کیلوگرم رکورد ایران را بهبود بخشید.

**پسر عموها در وزن 69 به روی تخته رفتند

از سومین وزن این مسابقات سجاد و جابر بهروزی در وزن 69 به میدان رفتند که متاسفانه سجاد خیلی ضعیف کار کرده و به مقام نهم بسنده کرد.

وی در این خصوص گفته بود: صد در صد آماده نبودم در اردوی چالوس مصدوم شده و در شهر پوکت به دلیل تغییر شرابط جوی سرما خوردم و این کار باعث شد که انرژی بیشتری از من تحلیل رود.

و اما جابر بهروزی دیگر وزنه بردار خوب کشورمان و پسر عموی سجاد که عنوان هفتمی را در وزن خود گرفت دلیل اصلی این کار را مصدومیت کتفش اعلام کرده بود و این که مدت‌هاست از ناحیه کتف دچار یک درد مزمن و کهنه هستم و در اردوها سعی کردم با این درد مدارا کنم که متاسفانه به محض ورود به شهر پوکت این درد شدیدتر شد و اگر مصدوم نبودم می‌توانستم بهتر کار کنم.

** میری هم از سکو دور ماند

دیگر وزنه بردار کشورمان علی میری روز 18 شهریور به روی تخته رفت که در یک ضرب با مهار 152 کیلوگرم و 178 در دو ضرب و در مجموع حد نصاب 330 کیلوگرم در مکان هفتم ایستاد.

** حقوقی هم در وزن خود هفتم شد

پنجمین وزنه بردار کشورمان امیر حقوقی روز 18 شهریور در وزن 80 کیلوگرم به روی تخته رفت و هفتم شد. وی در یک ضرب 155 کیلوگرم مهار کرد و 163 را از دست داد.

در دو ضرب نیز 197-196 را ناموفق عمل کرد و در مجموع هشتم شد.

**نخستین طلای ایران در این رقابت‌ها

علی هاشمی ششمین وزنه بردار ایران در وزن 94 روز 19 شهریور روی تخته رفت و با کسب یک طلا و یک برنز خیال همه را راحت کرد.

این وزنه بردار جوان کشورمان نخستین حضور رسمی و بین المللی خود را تجربه می‌کرد و با روحیه و انرژی مضاعف به میدان رفت وی به همراه سهراب مرادی دیگر ملی پوش کشورمان در دسته 94 کیلوگرم بودند.

این وزنه بردار گفت: اگر کادر فنی فدراسیون دوباره به من اعتماد کند در مسابقات جهانی آمریکا و المپیک عملکرد بهتری خواهم داشت.

**رجایی مدالی نگرفت

هفتمین وزنه بردار کشورمان در وزن 94  کیلوگرم روز 19 شهریور به روی تخته رفت و با مهار 155 کیلوگرم در یک ضرب و 191 دو ضرب در مکان ششم وزن خود ایستاد.

**نائب قهرمانی مولائی در وزن 105+ کیلوگرم

هشتمین و آخرین وزنه بردار ایران بهادر مولائی وزنه بردار فوق سنگین بود که روز 20 شهریور در  دسته 105+ کیلوگرم به روی تخته رفت.

وی در یک ضرب با مهار 178 کیلوگرم که خیلی سبک و راحت بالا برد و ناکامی در مهار 185 کیلوگرم در دو  ضرب یک نقره و برنز به دست آورد و بدین ترتیب وزنه بردار چینی تایپه با مهار 245 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 438 کیلوگرم دو نشان طلا و اول شد.

بهادر مولایی جوان و وزنه بردار آتیه کشورمان با مهار 236 در دو ضرب و مجموع 414 کیلوگرم و کسب دو نشان نقره دوم و وزنه بردار از یک با مهار 220 در دو ضرب و مجموع 413 کیلوگرم مدال برنز و سوم را از آن خود کرد.

**حکمت‌پور و حمزوی در پوکت

مصطفی حکمت پور داور کهنه کار و با سابقه کشورمان و میر فخر‌الدین حمزوی داور بین المللی و توانمند کشورمان که به همراه کاروان وزنه برداری ایران به تایلند رفته بود در دیدار فوق سنگین وزنه دسته 105 کیلوگرم قضاوت کردند.

در پایان گزارش خاطر نشان می شود: مربیان تیم ملی هدف از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را فقط شرکت کردن بوده است و این که اولویت اصلی آنها حضور در مسابقات قهرمان جهان 02015 آمریکا است و این که این ورزش کشورمان علاوه بر عملکرد بهتر در این مسابقات بتواند سهمیه المپیک 2016 ریو را نیز کسب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
مگه شک دارین .که این حرف رو میزنید
آخرین اخبار