کارگاه تولیدی «باران» زیرپوشش انجمن حمایت از حقوق معلولین قروه، در دومین جشنواره ملی خودباوری توانست عنوان دوم را در بخش اشتغال و کارآفرینی به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، دومین جشنواره ملی خودباوریبه منظور همگرائی و هم‌افزائی در حل مسائل کارآفرینی و اشتغال توان‌یابان و نحوه ارائه خدمات بهتر به افراد دارای معلولیت با حضور سمن‌ها و تشکل‌های این حوزه، دستگاه‌های متولی، سازمان‌های حمایت‌گر اشتغال و جمعی از کارآموزان و کارآموختگان توان‌یاب در تهران برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق معلولین شهرستان قروه گفت: انجمن معلولان قروه در سال 1379 به همت 10 نفر از معلولان جسمی و حرکتی این شهرستان فعالیت خود را به صورت غیررسمی آغاز کرد و در سال 1383 به عنوان نخستین سازمان مردم‌نهاد در قروه توانست مجوز دریافت کند.

صادق حسین‌زاده افزود: از4 هزار و 200 نفر معلول در سطح شهرستان، 400 معلول عضو انجمن دفاع از حقوق معلولین هستند که در انجمن به صورت کار تیمی و مشارکتی فعالیت دارند و 800 نفر نیز عضو افتخاری این انجمن هستند.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از معلولین قروه صاحب، بزرگترین مجتمع معلولین در غرب کشور با عنوان باران است، افزود: عمده فعالیت این مجتمع در راستای امور فرهنگی و هنری است و در بخش اشتغال نیز توانسته‌ایم برای 90 معلول شغل ایجاد کنیم که نیمی از آنها زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

حسین‌زاده گفت: انجمن معلولین به 300 پرونده بهزیستی مربوط به مددجویانزیرپوشش این نهاد،خدماتی از قبیل خدمات مشاوره در خصوص ازدواج، اشتغال، مسکن و درمان توسط این انجمن ارائه می‌کند.

حسین‌زاده بیان کرد: 40 درصد از هزینه این مرکز خیریه توانبخشی معلولین ذهنی را سازمان بهزیستی، بالای 20 درصد توسط فرهنگیان و مابقی توسط خیرین شهرستان قروه تامین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از معلولین قروه، با بیان اینکه این انجمن در سه رویکرد فرهنگی و هنری، توانبخشی و اقتصادی به جامعه هدف خود و دیگر اقشار مردم خدمات ارائه می‌دهد، افزود: در رویکرد نخستمعلولین توانمند در زمینه فرهنگ و هنر شناسایی و استعدادهای آنها مورد تقویت قرار می‌گیرد، به طوری که هم اکنون در زمینه موسیقی، تئاتر و تالیف کتاب افراد معلول بسیاری در شهرستان فعالیت دارند.

حسین‌زاده گفت: معلولین عضو این انجمن در حوزه فرهنگی نیز توانستند مقام برتر جشنواره منطقه‌ای زاگرس در ایلام را کسب کرده و به جشنواره بین‌المللی راه یابند.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از معلولین قروه گفت: شناسایی و جذب افرادی با معلولیت خفیف و یا متوسط که قادر به کار در کارگاه‌های تولیدی و اقتصادی هستند از جمله فعالیت‌هایی است که برای کمک به معیشت پایدار معلولین انجام گرفته است.

دومین «جشنواره ملی خودباوری» با هدف بررسی مسائل کارآفرینی و اشتغال افراد دارای معلولیت در روزهای 18 و 19 شهریورماه با شرکت 26 انجمن و تشکل فعال در حوزه توان‌یابان از سوی مجتمع آموزشی ـ نیکوکاری «رعد» برگزار شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.