اراک؛

شصت و پنج درصد اعتبار بهزیستی صرف نگهداری معلولان می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی درمراسم تجلیل از معلولان شهرستان اراک گفت: 65 درصد اعتبار بهزیستی صرف نگهداری معلولان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هزینه نگهداری هر معلول در طول یک ماه را 15 میلیون ریال دانست و افزود نیمی ازاین میزان را بهزیستی و نیمی دیگر را خیران تامین می کنند.

وی گفت : مناسب سازی مبلمان شهری برای تردد معلولان یکی از دغدغه های مهم مسئولان بهزیستی است و در این راستا مسیر عبور و مرور معلولان در خیابان امام خمینی (ره) اراک تا پایان امسال مناسب سازی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد : اگرچه معلولیت موجب می شود که فرد با محدودیت هایی در حوزه جسمی و روحی مواجه باشد،اما این محدودیت، نباید به سدی برای پیشرفت سایر استعدادها و محرومیت جامعه از توانمندی های او تبدیل شود.

رفیعی افزود: یکی از برنامه های جدی بهزیسیتی در دولت یازدهم پیشگیری از بروز معلولیت ها و آگاه سازی خانواده ها برای مشارکت در جلوگیری از تولد نوزاد معلول است که در قالب مشاوره های ژنتیک، بعد و قبل از ازدواج دنبال می شود.

معاون پیشگری بهزیستی استان مرکزی هم در این مراسم گفت: از مجموع 157 وظیفه بهزیستی 102 وظیفه در حوزه پر کار توانبخشی مدیریت می شود.

ونایی افزود: 140 هزار معلول در استان مرکزی به معلولیت شدید، خفیف و ضعیف مبتلا هستند که نگهداری و درمان هریک هزینه ای بالایی را برای خانواده ها و بهزیستی به وجود آورده است.

وی حضور معلولان در جامعه را منوط به فراهم بودن فضای مناسب شهری دانست و گفت: برای فعالیت معلولان در عرصه های مختلف اجتماعی فراهم شدن راه دسترسی و مناسب سازی در اولویت است و در استان مرکزی 44 درصد فضای عبور و مرور معلولان مناسب سازی شده است.

در این آیین از 27 معلول فعال استان مرکزی در حوزه های هنری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی تجلیل شد.

بهزیستی استان مرکزی 65 هزار توانجو را به طور مستمر و غیر مستمر تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اراک ، بهزیستی ، معلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.