کارشناس والیبال ایران معتقد است یکی از دلایل شکست ایران مقابل لهستان این است که دست ملی‌پوشان ایران برای لهستانی‌ها رو شد.

 مصطفی کارخانه در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،   درباره دیدار تیم ملی ایران مقابل لهستان که منجر به شکست 3 بر 2 شاگردان کواچ شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر که والیبال ایران اسم و رسمی در جهان برای خود رقم زده است و به حریفی جدی برای تیم‌های بزرگ جهان تبدیل شده است، تیم ملی والیبال ایران چندین بار با این اتفاق تلخ روبه‌رو شده است که بازی 2 بر صفر برده را با نتیجه 3 بر 2 واگذار می‌کند.

این کارشناس والیبال درخصوص علل این اتفاق تکراری برای تیم ملی ایران ، گفت: متاسفانه بازیکنان ما وقتی 2 بر صفر از حریف پیش می‌افتند کمی عقب نشینی می‌کنند و انگار خود را برنده بازی می‌دانند. این اتفاق به خصوص در دیدار با تیم‌های بزرگ بیشتر نمود دارد. 

وی افزود: شاید بتوان گفت یکی دیگر از علت‌هایی که پیروزی ایران را با شکست تغییر می‌دهد این است که دست بازیکنان برای حریف رو می‌شود و آن‌ها با آنالیز دقیق‌تر تیم ایران می‌توانند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند و جلوی شکست خود را بگیرند. در دیدار با لهستان هم همین اتفاق افتاد.

کارخانه درباره دیدار با لهستان گفت: به اعتقاد من بازیکنان و مربیان لهستان در دوست ابتدایی به خوبی توانستند نقاط ضعف و قوت تیم ملی ایران را پیدا کردند و در سه ست بعد تلاش کردند نقاط قوت ایران را پوشش داده و از نقاط ضعف تیم حریف هم نهایت بهره را ببرند.

کارشناس والیبال ایران خاطر نشان کرد: تیم ملی لهستان همچنین از بارتوش کورک بازیکن پشت خط زن خود بهره کافی را برد. او که یکی از امتیاز آورترین بازیکنان در جام جهانی والیبال ژاپن تا این روز از رقابتها  است همیشه برای ایران دردسرآفرین بوده است و در این مسابقه هم تیم ایران را آزار داد و نقش عمده‌ای در پیروزی تیمش ایفا کرد.

کارخانه درباره آمادگی با عدم آمادگی بازیکنان تیم ایران در رقابت‌های جام جهانی والیبال ، اظهار داشت: آنچه به نظر می‌رسد این است که  ملی والیبال ایران بعد از لیگ جهانی استراحت خوبی داشت و در دو کشور لهستان و روسیه نیز بازی های تدارکاتی خوبی برگزار کرد، به همین دلیل به اعتقاد من تیم ایران در شرایط خوبی برای شروع مسابقات جام جهانی قرار داشت و شاید رفته رفته بتواند بهتر عمل کند هر چند در این مسابقات جبران متیازات از دست رفته کار بسیار سختی است و شاگردان کواچ برای رسیدن به تیم‌های بالای جدول راه سختی پیش رو دارند.

کارشناس والیبال ایران در پایان درباره دیدار تیم ملی والیبال با روسیه که فردا برگزار خواهد شد، گفت: امیدوارم بازیکنان باخت امروز را فراموش کنند و با روحیه بالا راهی دیدار با روسیه شوند. روس‌ها نتایج خوبی تا این روز از مسابقات گرفته‌اند و قطعا برای کسب پیروزی دیگر راهی دیدار با ایران خواهند شد. بازیکنان ایران نباید تصور کنند این روسیه همان روسیه‌ای است که در لیگ جهانی مقابل ایران شکست خورد یا در دیدارهای دوستانه مغلوب آن‌ها شد. بدون شک روسیه هم تیم سرسختی است و پیروزی مقابل آن کار ساده‌ای نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار