معاون بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: مازندران با تعیین میزان ۱۲۶ قند خون در وضعیت قرمز، بحرانی و خطرناکی به‌سر می‌برد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  رمضانی در جلسه شورای هماهنگی توسعه ورزش آمل با بیان اینکه یکی از موثرترین بیماری چاقی است، افزود: متاسفانه مازندران با وجود تعداد جمعیتی با 60 درصد چاقی رتبه اول را در حوزه شهری و استانی به خود اختصاص داده است.

وی, میانگین درصد چاقی و اضافه وزن مردان این استان را 47 درصد و زنان را 61 درصد بیان کرد و گفت: با توجه به میانگین کشوری، مازندران در بخش چاقی و اضافه وزن 35 درصد افزایش دارد.

معاون شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به ضریب چربی خون در این استان، افزود: با وجود رتبه بالای 200 برای چربی خون مازندران در حوزه شهری رتبه چهارم و روستایی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید براینکه با تعیین میزان میانگین 15 درصدی این بیماری، در مازندران 43 درصد چربی خون بالای 200 به ثبت رسیده که حدود 30 درصد اضافه دارد، گفت: این استان بدلیل مصرف ناسالم و تغذیه به اندازه غذا و استفاده نامناسب تغذیه حدود 78.5 درصد مصرف میوه و سبزی دارند که حدود 27 درصد مشکل دارند.

رمضانی، قند خون حوزه شهری این استان را رتبه چهارم و روستایی را رتبه نهم مطرح کرد و گفت: مازندران در این حوزه با تعیین میزان 126 قند خون در وضعیت قرمز، بحرانی و خطرناکی به سر می‌برد و با 10/5 درصد حدود هشت و نیم درصد اضافه دارد.

وی، فعالیت بهداشت برای سلامت جسمی انسان‌ها را تحرک و ورزش عنوان و مطرح کرد: هر یک از انسان‌ها به طور روزانه باید 30 دقیقه فعالیت داشته و پنج بار در هفته به ورزش بپردازد.

بگفته معاون شبکه بهداشت و درمان آمل برگزاری کلاس‌های آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، میزان زندگی، آموزش نه گفتن با وجود ورزش و با توجه به میزان نگران‌کننده افزایش طلاق می‌تواند موثر واقع شود.

انتهای پیام /س

برچسب ها: قند ، خون ، مازندران ، خطرناک ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.