دبیر دومین جشنواره سراسری نمایش های سنتی سیاه بازی، گفت: دومین جشنواره سراسری نمایش های سنتی سیاه بازی چهارم تا هفتم مهرماه در ساری برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد جونیان با اشاره به قدمت نمایش سیاه بازی در ایران، اظهار کرد: این نمایش از ایران به دیگر نقاط جهان راه یافته است و بر اساس فرهنگ و ادب هر کشوری نام جدیدی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نمایش سیاه بازی علاوه بر شادی و خنده دارای پیام بیداری است، افزود: از دیگر پیام های این نمایش، دریافت مسایل اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و انسانی است.

پیشکسوت نمایش سیاه بازی مازندران احیا نقش سیاه را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و در رابطه با شخصیت سیاه، گفت: سیاه در نمایش تخت حوضی یا روحوضی نقش اصلی را دارد، سیاه سنبل آزادی، پاکی و محبت و اسطوره ای که به فکر انسانیت است.

جونیان ادامه داد: شخصیت سیاه در حال حاضر به مرور زمان روبه فراموشی بود که تلاش داریم با برگزاری این جشنواره دوباره این هنر به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به شرکت۱۶ استان در این جشنواره، اظهار کرد: بیش از۱۰۰ هنرمند از سراسر کشور در این جشنواره شرکت می کنند.

دبیر و مدیر اجرایی دومین جشنواره نمایش های سیاه بازی با بیان اینکه۳۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: در نهایت هشت اثر برای ورود به جشنواره پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه ساری میزبان دومین جشنواره سراسری نمایش سیاه بازی است، اظهار کرد: این جشنواره از چهارم تا هفتم مهرماه در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود.
جونیان اعلام کرد: نمایش‌های سیاه عوضی، مشق عشق، رام کردن زن سرکش، نوروز و پیروز، عروسی حاکم ملایر با دختر شاه پریان، یارز، یاسر، سیاه‌بازی نمایش ممنوع و مسافری از هند در دو نوبت صبح و عصر بر روی پرده می‌روند.

وی همچنین در پایان با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی نیز برگزار می شود، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در روز هفتم مهرماه بعد از اجرای نمایش مسافری از هند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.