عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: زمین‌خواری، کویرخواری در ایران قانونی است و تا زمانی که طرح کاداس از قوه مجریه واگذار نشود این مسائل همواره مطرح است.

ادعای عجیب یک نماینده مجلس/ زمین‌خواری قانونی است!علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در حال حاضر از زمین‌خواری به کویرخواری رسیده‌ایم، گفت: تمامی بحث‌های زمین‌خواری، دریاخواری، کوه‌خواری و در حال حاضر به کویر‌خواری رسیده‌ایم قانونی است و تمامی این موضوعات که مطرح شده تابع جو است.

عضو کمیسون عمران مجلس با اشاره به اینکه واگذاری گردنه حیران و ساخت و ساز در این محدوده قانونی بوده است، گفت: در شورای عالی شهرسازی قانون طرح جامع و تفصیلی شهرها به تصویب می‌رسد اما بیرون از این شورا کمیسیون ماده 5 وجود دارد که با تغییر کاربری‌ها و یا تغییر اراضی موافقت می‌کند.

خسروی تصریح کرد: متاسفانه عمده تغییرات کاربری و واگذاری زمین‌ها توسط کمیسیون ماده 5 و یا دهیاری‌ها، شورای روستاها، منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد. بنابراین ما با چه کسی باید برخورد کنیم؟

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون ماده 5 متشکل از استانداری، میراث فرهنگی، وزارت جهاد کشاورزی است که تمامی امضای واگذاری زمین‌ها توسط این اعضا صورت می‌گیرد بنابراین به لحاظ قانونی هیچ مشکلی ندارد.

خسروی تصریح کرد: متاسفانه ما خلأ قانونی به نام فروش قانون داریم به طوری که تمامی طرح‌های جامع و تفصیلی در شهرها به تصویب می‌رسد اما هنوز این طرح از شورای عالی شهرها خارج نشده توسط کمیسیون ماده 5 به فروش می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآورشد: برای جلوگیری از زمین‌خواری باید مانع فروش قانون و یا جلوگیری از ورود یک طرح به کمیسیون ماده 5 شویم.

وی در ادامه افزود: طرح کاداس که سال گذشته در مجلس به تصویب رسید در حال حاضر در اختیار قوه قضائیه است و در صورتی که این طرح به قوه مجریه واگذار گردد بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص طرح کاداس گفت: طرح کاداس به نوعی نقشه‌برداری هوایی است که هر قطعه از زمین را مشخص می‌کند که بعد از زلزله یا سوانح طبیعی مشکلی برای صاحبان زمین ایجاد نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: واگذاری طرح کاداس به قوه مجریه در قانون برنامه چهارم و پنجم مطرح بوده است که امیدوار هستیم این طرح در برنامه ششم نیز مطرح شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۲۳:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
یکی از معضلاتی که باعث ایجاد حفره قانونی و زمین خواری ویا منابع ملی خواری گردیده است وجود قوانین متناقضی است که شما دوستان در مجلس به تصویب میرسانید همانند قانون زمین شهری وماده 8 قانون بهره وری کشاورزی و از طرفی دیگر وجود دستگاههای موازی و هم هدف در کشور است که همگی به نحوی اهداف مشترک دارند و متولی انفال و منابع ملی هستندهمانند منابع طبیعی ،امور اراضی جهادکشاورزی ، معادن،آب منطقه ای، محیط زیست ،شیلات،سازمان ملی زمین ومسکن که همگی باید در قالب یک سازمان یا وزارت تحت عنوان حفاظت و بهره برداری ازمنابع ملی و محیط زیست ادقام گردند اما گوش شنوا نیست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
وقتی بری تویحرش / معلوم میشه که کمسیون ماده 5 فقط برای اعضای شورای شهر ها و اطرافیان آنها وبرخی از مسئولین کار برد داره نه برای عموم
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
آیا این کمیسیون ماده ۵ اگر یکی از مردم عادی تقاضای تغییر کاربری زمینی در همان ابعاد حیران را داشته باشد به تقاضا وخواسته اش عمل خواهند کرد واصلا"به خواسته اش توجه خواهد شد یا اینکه برای مطرح شدن تقاضای تغییر کاربری زمین ودر نقشه تفضیلی قرار گرفتن حواشی شهر وگرفتن وخوردن آن باید نماینده مجلس،فرماندار،شهردار ویا حداقل مدیر کل یکی از ادارات کلیدی باشی.....آقای نماینده این حرفی که زده ای را اگر ذینفع نباشی خودت قبول داری!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم سودخانه ومغازه وزمین درایران تولید صنعت و کشاورزی وفرهنگی و......منحرف کرده واقتدارکشوردرتولیدکشاورزی وصنعتی وفرهنگی و.....میباشد
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۳۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
مالیات بردرآمدسودجویی رابی اثرمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
خخخخخخخ شیطون خودت چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۰۹:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
سلام. اشتباه نکن پدرجان.من سمنانی هستم هرچند مقیم سمنان نیستم اما اقای خسروی اهل این کارها نیست و این که به این شکل موضوع مطرح میکنه مطمئنا میخاد جلو اینکارها رو بگیره اگه خودش ذی نفع بود که این حرف نمیزد
آخرین اخبار