بازیکن پست دو تیم بسکتبال نفت آبادان دلیل فسخ قراردادش را با شیمیدر، نداشتن صداقت مسئولان این تیم می‌داند.

 گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- هنوز به آغاز لیگ برتر بسکتبال فرصت زیادی باقی مانده است اما جابه جایی بازیکن ها در تیم های مختلف سوژه این روزهای اهالی بسکتبال است. باشگاه شیمیدر در روزهای آخر نقل و انتقالات دست به کار عجیبی زد و قرارداد خود را با یکی از بازیکنانش فسخ کرد. مهراد آتشی بازیکن فصل گذشته مهرام که جزو اولین نفرات برگزیده شیمیدر محسوب می شد، چند روز گذشته پس از فسخ قراردادش با این باشگاه به تیم نفت آبادان پیوست. برای این‌که دلیل این اتفاق نادر را در بسکتبال ایران بدانیم، گفت‌وگوی کوتاهی با مهراد آتشی، گارد دوم تیم نفت آبادان انجام دادیم.

مدتی پیش زمزمه‌هایی از حضور شما در شیمیدُر به گوش می‌رسید اما چه اتفاقی افتاد که در روزهای پایانی نقل و انتقالات لیگ برتر به پالایش نفت آبادان پیوستید؟

بله، همه فکر می کردند امسال با پیراهن شیمیدر بازی خواهم کرد. هرکس من را می دید از حال و هوای این باشگاه می پرسید اما چند روز پیش بود که قرارداد من با این تیم فسخ شد و با تماس مسئولان پالایش نفت، راهی آبادان شدم.


دلیل فسخ قراردادتان با شیمیدر چه بود؟پزمانی که صداقت در رفتار آدم ها نباشد،به راحتی با شخصیت یک فرد بازی می شود.به نظر من بازی کردن با شخصیت،اعتبار و زندگی ورزشی یک بازیکن زشت ترین کار ممکن از سوی یک باشگاه حرفه ای است. متاسفم که شیمیدر چنین رفتاری را با من داشت و به سادگی از کنار این ماجرا گذشتند.

 

 مسئولان شیمیدر پس از فسخ قراردادتان، به شما توضیحی ندادند؟

آنها عدم بودجه کافی را بهانه کردند. اما اگر بودجه ندارند چرا پس از فسخ قرارداد من،دو بازیکن ملی را برای تیم خود جذب کرده اند.به نظر من مشکل این باشگاه مالی نیست بلکه عدم صداقت مسئولان آن است.

 

زمانی که صداقت در رفتار آدم ها نباشد،به راحتی با شخصیت یک فرد بازی می شود.به نظر من بازی کردن با شخصیت،اعتبار و زندگی ورزشی یک بازیکن زشت ترین کار ممکن از سوی یک باشگاه حرفه ای است.

ماجرای شما و شیمیدر از کجا شروع شد؟

حدود یک ماه پیش مسئولان شیمیدر با من تماس گرفتند. من هم مثل همیشه از شرایط خودم در تیم جدید پرسیدم. آنها پاسخ دادند که من شوتینگ گارد (بازیکن پست دو) اصلی این تیم در لیگ برتر خواهم بود. من حرف مسئولان این تیم را حجت دانستم و به همین دلیل با شیمیدر قرارداد بستم.

 

و چه زمانی، اوضاع فرق کرد؟

20 روز بعد‌ از این باشگاه به من اعلام شد که نظر هیات مدیره تغییر کرده و به دلیل نداشتن بودجه قرارداد من فسخ می شود.چطور ممکن است هیات مدیره یک تیم بدون توجه به بودجه تیم‌ را ببندد؟ و آیا درست است زمانی که تمام گزینه های پیشنهادی خود را از دست دادم،اعلام کند که من را نمی خواهد؟به نظر من این رفتار عدم صداقت و عدم ثبات شخصیتی افراد یک باشگاه را نشان می دهد.

 

*به هرحال شما به پالایش نفت آبادان که از تیم‌های خوب بسکتبال ایران است پیوستید.

من سه - چهار پیشنهاد خوب داشتم. تیم های دانشگاه آزاد تهران و پتروشیمی بندرامام خواهان من بودند اما مسئولان شیمیدر اصرار زیادی داشتند که هرچه سریع‌تر قرارداد من نهایی شود و روی من به عنوان بازیکن اصلی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. آن زمان هنوز بازیکن مهرام بودم اما آنها اصرار داشتند که قرارداد ببندیم. هنگامیکه تکلیف تیم مهرام مشخص شد با شیمیدر به توافق رسیدم. من فکر می کنم زمانی که یک بازیکن و یک باشگاه باهم  دست «یا علی» می دهند و نسبت به یکدیگر متعهد می شوند، هردو طرف باید پای قول خود بمانند.

 

درست است زمانی که تمام گزینه های پیشنهادی خود را از دست دادم،اعلام کند که من را نمی خواهد؟به نظر من این رفتار عدم صداقت و عدم ثبات شخصیتی افراد یک باشگاه را نشان می دهد.

*حالا چه کسی پاسخگوی شرایط پیش آمده است؟

خب راستش کسی پاسخگو نیست! در حالیکه اگر این ماجرا برعکس اتفاق می افتاد و من قراردادم را فسخ می کردم، کمیته انضباطی جریمه سنگینی برایم در نظر می گرفت.اما چون این باشگاه در بخش خصوصی فعالیت دارد،فسخ قرارداد یک بازیکن و آسیب رساندن به زندگی ورزشی او موضوع با اهمیتی نیست و کسی از مسئولان این باشگاه پاسخگوی این حرکت غیر ورزشی نیست.

 

*با این شرایط چطور توانستید در فرصت کوتاه به تیم نفت آبادان بپیوندید؟

شرایط مساعدی نبود.همه باشگاه ها در روزهای آخر نقل و انتقالات تیم خود را بسته بودند و چون خبر حضورم در شیمیدر منتشر شده بود کسی نمی دانست که قرارداد من فسخ شده است. بنابراین تیم هایی را که تا  قبل از آن خواستار من بودند، از دست داده بودم. در این بین گویا مسئولان باشگاه نفت آبادان از اتفاق پیش آمده باخبر شده بودند.آنها با من تماس گرفتند و با یکدیگر به توافق رسیدیم.

 

*با شرایط پیش آمده از اینکه به نفت پیوستید، رضایت دارید؟

من 15 سال در باشگاه های مختلف بازی کرده ام و جزو بازیکن های بی حاشیه لیگ ایران هستم و حالا فقط به نفت آبادان و موفقیت این تیم فکر می‌کنم اما این درست نیست که تیمی در قبال تعهدات و قول‌هایش بی مسئولیت باشد و هیچکس به این موضوع رسیدگی نکند. مسئولان شیمیدر باید قبل از آنکه تیم را ببندند فکر کنند و بعد تصمیم بگیرند نه آنکه تمام گزینه های یک بازیکن را بسوزانند و سپس موضع خود را تغییر دهند. امیدوارم دیگر چنین اتفاقی برای بازیکنان بسکتبال ما نیفتد. به هر حال خوشحالم که با نفت آبادان در لیگ برتر حضور دارم و  برای این باشگاه  بازی خواهم کرد. امیدوارم بازی های خوبی را در لیگ امسال به نمایش بگذاریم.

گفت‌وگو: کیانا شادرو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار