شیراز؛

تفاهم نامه همکاری چهار جانبه،در جهت توسعه بخش کشاورزی استان امضاء شد

تفاهم نامه همکاری چهار جانبه در حمایت از تجاری سازی محصولات دانش بنیان بخش کشاورزی فارس امضاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در جلسه امضاء این تفاهم نامه چهار جانبه با بیان این مطلب که با عزم جدی بستر سازی مناسب به منظور استفاده از توان علمی افراد خلاق و نخبه،در ارائه ایده های نو و اثر بخش جهت اعتلای بخش کشاورزی استان فراهم می شود، اظهار داشت: استان فارس بیش از 10 درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و این جایگاه تولید نیاز به مدیریت بهینه و توسعه کارآمد با استفاده از کارشناسان مجرب و ایده پرداز دارد.

قاسمی افزود: این تفاهم نامه قدم اول اجرای کار است و باید پایش شود چرا که دامنه کار با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش کشاورزی بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: اولویت برنامه های این تفاهم نامه در وهله اول با توجه به چالش عمده کشاورزی فارس،مدیریت بحران آب و سپس مسایل مهم دیگری از جمله؛ تغییر الگوی کشت،مبارزه بیولوژیک در راستای تولید محصول سالم،تهیه سیستم پرتابل آزمایشگاهی آب و خاک،توسعه کشت های گلخانه ای و... است.

همچنین دکتر مر رییس پارک علم و فناوری فارس با بیان این مطلب که این پارک با تیم تخصصی و با کمک افراد نخبه و خلاق می تواند چالش ها را به ایده و سپس به فناوری و تولید انبوه تبدیل کند، اظهار کرد: ما آمادگی هر نوع همکاری در جهت اعتلای بخش کشاورزی استان را داریم و متقاضیان و علاقه مندان در عرصه علم می توانند ایده ها، ابتکارات و محصولات خود را در جهت تولید محصولات دانش بنیان به پارک معرفی و از حمایت های ویژه مانند دریافت تسهیلات از یکصد میلیون تا یک میلیارد تومان در جهت خلق ایده ها و ارائه راهکارهای نوین بهره مند شوند.

دکتر مر ادامه داد: کار دانشگاه ها باید تولید علم باشد و مراکزی مانند پارک ها، فناوری این محصولات علمی بالقوه و تجاری سازی ایده ها است.

وی افزود: در حال حاضر در بخش کشاورزی فاصله دانشگاه و فارغ التحصیلان با امور اجرایی و کاربردی زیاد است و یکی از وظایف مهم پارک ها از بین بردن همین خلاء ها است.

در ادامه هم مهندس آزادی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس اعلام کرد: این سازمان با 14000 عضو،در اجرای این تفاهم نامه آماده هر نوع همکاری است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.