دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشگاه گفت: تاکنون 636 مقاله در این کنگره ارائه شده است.

دکتر محمود سلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: از این تعداد، 116 مقاله به صورت سخنرانی و 520 پوستر در این کنگره ارائه شده است.

وی، با اشار به ارائه 20 سمپوزیوم در این کنگره تاکنون افزود: در حال حاضر دو محقق از ژاپن، یک نفر اسپانیا و یک نفر آمریکا مقالات خود را ارائه داده اند.

وی، با بیان اینکه برخی سمپوزیوم این کنگره از جمله نیتریک اکساید (ملکول پیام بر داخل بدن) و ترمیم مغز برای اولین بار ارائه شده است، تصریح کرد: در این کنگره 148 عضو هیأت علمی از کل دانشگاه های کشور که اکثرا استاد تمام هستند به عنوان کمیته داوران حضور دارند.

دکتر سلامی، تهيه سلول مستعد و ترانسفورماسيون، مبانی کشت سلول، ایجاد مدل آزمايشگاهی واريکوسل و بررسی پارامترهای اسپرمی در رت، ايجاد مدل حيوانی سکته مغزی و روش های ارزيابی (داپلرفلومتری، رفتاری، بافتی)، استخراج DNA از خون کامل، پرفيوژن ترانس کارديال و بررسی ايمنوهيستوشيمی بافت مغز، استخراج پروتئين از بافت مغز و ارزيابی آن با روش وسترن بلات، استخراج RNA از بافت مغز و سنتزcDNA، مبانی PCR و الکتروفورز ژل DNA، طراحی پرايمر جهت مطالعات پلی مورفيسم و تشريح آناتومی (کل بدن) و بافت شناسی (مغز، کبد و کليه) موش سوری و موش صحرائی از مجموعه کارگاه های کاربردی که همزمان با برگزاری کنگره توسط مرکز تحقيقات علوم تشريح دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می گردد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.