استاد فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، گفت: مرکز تحقیقات علوم اعصاب روی بیماری آلزایمر تحقیقاتی تحقیقات کشف مکانسیم سلولی و یافتن استراتژی درمانی و پیشگیرانه بیماری آلزایمر را در دست اجرا دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مهیار جان احمدی در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این مرکز تحقیقات یافتن استراتژی درمانی و پیشگیرانه بیماری آلزایمر را به ویژه در تروپروکشن ثلث داروهای گیاهی که امروزه کاربرد زیادی را یپدا کرده دارد.

وی افزود: در این تحقیقات از مواد مستخرج شده انگور سیاه برای نخستین باربحث الکتروفیزیولوژی که کاربرد آن چه امنیتی می تواند با تاکید بر تاثیر سلولی و ولتاژ آن روی کانال های کلسیمی داشته باشد و عملکرد آن بر بیماری آلزایمر بررسی می شود.

به گفته وی، نتایج این تحقیقات نشان داده است که استفاده از رزرالتور می تواند به عنوان یکی از استراتژی های تروپکتیو در آینده مورد توجه قرار بگیرد همانطور که این نتیجه تا کنون درکلینیک ها در مورد بیماری پارکینسون استفاده شده و موثر بوده است.

نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در ایران با برپایی نمایشگاه محصولات دارویی باریج اسانس، تقدیر از محققین و پیشکسوتان فیزیولوژیست و فارماکولوژیست برتر کشور و سخنرانی اساتید برجسته این حوزه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد. 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.